Deserturi sanatoase de toamna: cum sa iti potolesti pofta de dulce fara sa te ingrasi

Deserturi sanatoase de toamna: cum sa iti potolesti pofta de dulce fara sa te ingrasi

Putem folosi dovleacul si pentru a face briose si pentru ca tinem la sanatate in loc de faina alba sa folosim varianta integrala sau faina de ovaz, iar pentru textura se poate folosi uleiul de cocos, care e benefic pentru organism. O alta varianta delicioasa e sa le taiam capacelul si sa le umplem cu nuci, cu pireu de alte fructe sau iaurt cu scortisoara, miere si migdale sau cu fructe de padure si variantele pot continua in functie de gusturi sau imaginatie.

acum 64 luni (14 Nov 2015)

Nutritionistul aradean Alexandra Olteanu s-a gandit la cateva retete pentru acest sezon, mai ales ca fiecare isi doreste sa manance ceva dulce si sa nu castige centimentri in talie.

Cel mai simplu se pune la cuptor pe o foaie de copt dovleacul taiat in bucati, apoi se lasa la copt la foc mic pentru aproximativ 30 de minute si cand se scoate din cuptor se presara scortisoara.

Putem folosi dovleacul si pentru a face briose si pentru ca tinem la sanatate in loc de faina alba sa folosim varianta integrala sau faina de ovaz, iar pentru textura se poate folosi uleiul de cocos, care e benefic pentru organism.

Merele

Aceste fructe cu continut scazut de calorii, dar pline de minerale, vitamine si antioxidanti, recomandate pentru reducerea stresului, reglarea digestiei sau in preventia cancerului de colon, pot deveni rapid un desert sanatos atat pentru cei mici, cat si pentru cei mari. Le putem servi sub forma de compot proaspat alaturi de pere sau gutui, coapte cu scortisoara sau nuci, sub forma de sos, sau de ce nu ca umplutura pentru tarte. Sunt o sursa excelenta de energie pentru intreg organismul, dar si pentru creier, combat constipatia si mentin sanatatea tenului si a ochilor. O alta varianta delicioasa e sa le taiam capacelul si sa le umplem cu nuci, cu pireu de alte fructe sau iaurt cu scortisoara, miere si migdale sau cu fructe de padure si variantele pot continua in functie de gusturi sau imaginatie. Bogate in vitamina A, C si tanini, sunt benefice pentru mucoasa digestiva, au actiune antiinflamatoare, tonica si revigoranta, protejeaza organismul de infectie si previn bolile degenerative. Le putem face pireu care sa fie folosit ca umplutura pentru tarte sau pur si simplu le mancam langa niste biscuiti sau fursecuri din faina de ovaz.

Nucile

Nucile sunt o sursa extraordinara de proteine, minerale si grasimi sanatoase, devenind astfel aliati de nadejde... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro