De ce sistemul romanesc de educatie nu ii integreaza pe copiii cu autism in scolile de masa?

De ce sistemul romanesc de educatie nu ii integreaza pe copiii cu autism in scolile de masa?

Desi Legea Educatiei prevede incluziunea copiilor diagnosticati cu tulburari din spectrul autist in scolile de masa, acestia sunt refuzati de catre cadrele didactice, dar si de catre parintii colegilor copilului in cauza. "Prin aprobarea acestui ordin comun, copiii cu dizabilitati si/sau CES si parintii acestora vor beneficia de demersuri integrate in evaluare si interventie, reducand la minimum necesar numarul de deplasari ale acestora si sprijinind familiile cu venituri insuficiente si cu copii nedeplasabili", a explicat purtatorul de cuvant al Ministerului Educatiei, Mirabela Amarandei, care recunoaste de altfel ca incluziunea in acest moment se loveste de multe bariere. Reprezentantul Ministerului mai spune ca autoritatea centrala lucreaza si la alte documente care sa revizuiasca mai multe Ordine de Ministru, care pentru integrarea copiilor, care vizeaza organizarea serviciilor de sprijin educational, regulamentul de organizare si functionare a invatamantului special integrat, xeiteriile de acordare a gradatiei de merit pentru personalul didactic, dar si introducerea unui indice de corectie pentru standardul de cost calculat per elev in functie de numarul de elevi cu dizabilitati sau cu cerinte educationale speciale.

acum 40 luni (22 Sep 2016)

Desi Legea Educatiei prevede incluziunea copiilor diagnosticati cu tulburari din spectrul autist in scolile de masa, acestia sunt refuzati de catre cadrele didactice, dar si de catre parintii colegilor copilului in cauza. Totodata nici profesorii nu sunt incurajati, motivati sa urmeze cursuri de formare pentru lucrul cu copiii cu cerinte special. Problema este si la parinti, pentru ca fac presiuni ca respectivul copil sa fie mutat de la clasa sau chiar de la scoala", sustine psihologul Mihai Copaceanu.

Consilierul Mihai Copaceanu sustine ca parintii trebuie sa inteleaga ca sunt forme de autism, unele pot fi mai usoare, altfel copiii nu ar fi fost indreptati catre scolile de masa. Ce-i lipseste sistemului pentru a fi pregatit Refuzul profesorului de a lucra cu copilul este numai primul obsacol, intrucat chiar daca profesorul ar fi bine intentionat, ar putea avea probleme in a lucra cu respectivul copil, intrucat nu este instruit si nici nu exista un sistem bine pus la punct de personal de sprijin sau personal "shadow", care sa il insoteasca pe copil pe tot parcursul invatarii la clasa. "Profesori de sprijin sunt foarte putini si nici nu realizeaza intr-u totul integrarea, pentru ca profesorul de sprijin ia o data au de toua ori pe saptamana copilul si lucreaza separate dupa o program adaptata. Nicoleta Burlacu, specializat pe tulburari de spectru autist a realizat o intreaga lista a problemelor care ingreuneaza integrarea naturala a copiilor cu autism.Acestea sunt:

o Lipsa bugetului in unitatile de invatamant, pentru participarea cadrelor didactice la workshopuri, seminarii sau cursuri specifice copiilor cu autism;

o Lipsa de informare a copiilor din clasa cu privire la faptul ca in colectivul lor exista un copil cu autism si lipsa informarii cu privire la manifestarile copilului cu autism, precum si importanta integrarii lui in societate;

o Lipsa unor profesori care sa-si asume responsabilitatea realizarii, la fiecare inceput de an, a evaluar... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro