De ce nu se cunoaste traiectoria PLANORULUI. Emitatorul RADIO era DEFECT?

Echipele de cautare sunt formate din pompieri - unii dintre ei cu pregatire de alpinism, jandarmi montani, salvamontisti, politisti, militari din trupele de vanatori de munte, padurari si voluntari. Secretarul de stat Raed Arafat, coordonatorul actiunii de cautare, a precizat ca s-a facut si o analiza din punctul de vedere al conditiilor meteo, care a fost prezentata la Centrul de analiza si comanda integrata de la Ministerul de Interne.

acum 84 luni (11 Aug 2015)

Chiar daca nu acestea i-au cauzat prabusirea, problemele tehnice ar explica de ce autoritatile nu cunosc traiectoria ultimului zbor si, in consecinta, nici locul prabusirii.

Spre deosebire de un avion, un planor are la bord mult mai putine aparate.

In cazul planorului condus de Mircea Craciun, transponderul nu a functionat deloc pe parcursul zborului. Aceasta informatie provine de la ROMATSA, care a anuntat ca "pe ecranele radar nu au existat niciun fel de informatii primite de la transponderul planorului".

Planorul era la primul test

Mircea Craciun era un pilot cu multa experienta, dar planorul cu care a executat ultimul zbor il testa pentru prima data dupa asamblare. Planorul fusese inchiriat de la o firma din strainatate.

Planorul a disparut pe timpul zborului de joi, 6 august. Aeronava si-a luat zborul de pe aerodromul Ghimbav (Brasov).

ROMATSA a precizat ca, pentru zborul cu planoare, nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, dar pilotul poate obtine informatii la cerere. Potrivit relatarilor comandantului Aeroclubului Brasov, pilotul Mircea Craciun a fost in legatura radio numai cu conducatorul de zbor de la Aerodromul Ghimbav.

Disparitia planorului a fost raportata abia dupa sapte ore

La decolare, pilotul planului a declarat ca intentioneaza un zbor de circa doua ore. Totusi, ROMATSA ar fi fost anuntata despre disparitia planorului abia joi seara, la circa 9 ore de la decolare, adica la circa 7 ore de la disparitie.

1200 de oameni cu 181 de vehicule continua, marti, cautarea pilotului si a planorului.

Echipele de cautare sunt formate din pompieri - unii dintre ei cu pregatire de alpinism, jandarmi montani, salvamontisti, politisti, militari din trupele de vanatori de munte, padurari si voluntari.

Doua elicoptere, unul al Inspectoratului General de Aviatie al MAI, celalalt al Ministerului Transporturilor, se afla la dispozitia echipelor de la sol, fiind p... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro