De ce nu are nevoie Romania de un premier condamnat penal sau cercetat penal | OPINIE

Sa spunem ca ai fost condamnat penal de instanta in Romania, cu suspendare, si nu cu executare, referitor la modalitatea cu care ai organizat in mod fraudulos votul pentru o anume cauza politica (este vorba chiar de suspendarea presedintelui Romaniei), functie pe care presedintele trebuie sa o apere si sa o intareasca indiferent de simpatii sau antipatii. Cum ar putea acel premier al Romaniei sa convinga, condamnat penal fiind (sau chiar in cercetare penala), ca in Romania in politica coruptia nu-si mai are locul, ca sistemul este curatat de politicieni corupti, ca Romania face pasi repezi pe drumul anticoruptiei si ca, atat de curata fiind tara, merita sa aiba dreptul de a procesa singura oameni si marfuri care sa intre pe tot teritoriul Uniunii Europene, inclusiv pe teritoriul Olandei sau Germaniei?

acum 34 luni (11 Oct 2016)

Datoria presedintelui deriva, dincolo de mandatul popular anticoruptie pe care l-a primit la investitura (populatia putand alege alternativ platforma "Mandru ca sunt roman"), din juramantul prin care a devenit presedinte, "sa respecte Constitutia si legile tarii". Printre legile tarii se regasesc inclusiv Legea 286/2009, a Codului Penal, si implicitul respect fata de instanta care a condamnat pe cineva prin negarea posibilitatii de a-l ridica intr-o inalta demnitate publica, una dintre cele mai inalte ale statului roman. Posibilitatea constitutionala de numire a unui prim-ministru, care ar trebui sa conduca Romania timp de 4 ani, intr-o maniera responsabila este un atribut prezidential. Sa spunem ca ai fost condamnat penal de instanta in Romania, cu suspendare, si nu cu executare, referitor la modalitatea cu care ai organizat in mod fraudulos votul pentru o anume cauza politica (este vorba chiar de suspendarea presedintelui Romaniei), functie pe care presedintele trebuie sa o apere si sa o intareasca indiferent de simpatii sau antipatii. Cum ai putea dupa o astfel de fapta de vitejie sa organizezi in calitate de sef al Executivului, ba mai mult, in calitate de sef al mi-nistrului de Interne, in mod corect si impartial alegerile din 2019 si alegerile europarlamentare din 2018? Avand aceste calitati, cum ai avea caderea sa hotarasti, in calitate de premier, desemnarea reprezentantului Romaniei (ministrul de Interne) in Consiliul JAI (Justitie si Afaceri Interne, al Uniunii Europene), consiliu unde toti ministrii de Interne hotarasc chestiuni europene de maxima importanta.

Sa presupunem ca esti cercetat penal pentru ca ti-ai folosit functia si privilegiile intr-o maniera abuziva utilizand sute de coloane oficiale anual si creand o explozie populara care te-a maturat de la putere. Sa nu uitam si de functia premierului de a inlocui un anume ministru, in anumite cazuri, Laura Codruta Kövesi fiind desemnata procuror-sef al DNA la propunerea prim- ministrului car... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro