De ce ne place atat de mult mancarea fast-food? Trucurile marilor lanturi de restaurante

De ce ne place atat de mult mancarea fast-food? Trucurile marilor lanturi de restaurante

Wansink precizeaza ca exista o multime de localuri care apeleaza la arome artificiale pentru a accentua aroma de cafea proaspata, de popcorn, prajituri sau chiar de hamburger abia scos de pe plita. Gustul mai intens al produselor este obtinut uneori prin adaugarea a tot felul de condimente, dar si unor substante mai putin cunoscute de publicul larg, cum este si extractul de drojdie autolizata, utilizat pe scara larga ca potentiator de aroma in multe dintre alimentele procesate.

acum 111 luni (1 Apr 2015)

doctor Brian Wansink, explica in cartea "Slim by Design: Mindless Eating Solutions for Everyday Life" modul in care marile lanturi de restaurante fast-food apeleaza la tot felul de trucuri publicitare si psihologice pentru a-si fideliza clientii, in asa fel incat afacerea sa mearga ca pe roate. Wansink precizeaza ca exista o multime de localuri care apeleaza la arome artificiale pentru a accentua aroma de cafea proaspata, de popcorn, prajituri sau chiar de hamburger abia scos de pe plita. Psihologul atrage atentia ca aceste practici tin pur si simplu de managementul unei afaceri si ca cele mai multe firme mari din acest domeniu procedeaza in mod similar.

Interesant este ca in urma mai multor multe studii s-a descoperit ca mirosul placut si intens al unui produs determina o persoana sa manance cu mai multa placere preparatul respectiv.

Culori care fac pofta de mancare

Logo-urile unora dintre cele mai importante lanturi de restaurante fast-food, printre care McDonald's , KFC, Burger King, Pizza Hut, contin, deloc intamplator, culorile galben si rosu, atrage atentia specialistul american. Iar in cadrul unei cercetari realizate de Universitatea din Rochester s-a demonstrat ca in prezenta culorii rosu, reactiile oamenilor se precipita, ceea ce explica si faptul ca avem tendinta sa infulecam mancarea.

Socializezi, mananci mai mult

Foarte important este si sa mancam in astfel de restaurante in compania prietenilor, a familiei, sa socializam, subliniaza profesorul american. De exemplu, s-a observat ca intr-un grup de sapte persoane sau mai multe, consumul de calorii este, in medie, mai mare cu 90% decat atunci cand suntem singuri. Tocmai de aceea, reclamele realizate pentru astfel de produse prezinta localurile fast-food ca pe un spatiu de socializare, unde prietenii si familia impartasesc tot ce este mai placut."

Gustul mai intens al produselor este obtinut uneori prin adaugarea a tot felul de condimente, dar si... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro