De ce este Galaxy S7 "extraordinar" de scump fata de pretul de fabrica

De ce este Galaxy S7

Un Samsung Galaxy S7 costa 3.300 de lei, iar un S7 edge costa 3.700 de lei. Am detaliat inca de la iPhone de ce se intampla ce se intampla, doar ca oamenii omit mereu ca un telefon nu se vinde singur, ci trebuie puse in miscare niste mecanisme destul de costisitoare ca tu macar sa afli despre el. Daca tu crezi ca respectivul produs face mult mai mult decat pretul pe motiv ca e atent lucrat, ca zeci de oameni il gandesc, ca este "o piesa de arta" si ca anumiti oameni celebri il folosesc, atunci vei percepe altfel costul. De aceea Beats vinde casti si cu 300 de dolari, Samsung vinde telefoane cu peste 900 de dolari, iar un iPhone n-a fost niciodata ieftin, desi toate acestea costa mult mai putin "la fabrica".

acum 64 luni (16 Mar 2016)

Un Samsung Galaxy S7 costa 3.300 de lei, iar un S7 edge costa 3.700 de lei. Versiunile de baza vin cu 32GB spatiu de stocare.

Pretul per unitate, pentru cea mai simpla versiune de Galaxy S7, este de 255 de dolari, dupa cum scrie Playtech. Trebuie sa tii cont ca aici intra doar costul pentru componente, de la camera foto la baterie si modemurile pentru 4G si WiFi. Mai departe, e vorba de cost adaugat, cea mai mare bucata fiind alocata marketingului si sporirii vanzarilor prin diverse tactici, practici, strategii si canale. Am detaliat inca de la iPhone de ce se intampla ce se intampla, doar ca oamenii omit mereu ca un telefon nu se vinde singur, ci trebuie puse in miscare niste mecanisme destul de costisitoare ca tu macar sa afli despre el. Desigur, iPhone are notorietate acum, dar nu a fost asa de la inceput. Toata lumea stie de Samsung acum, dar in urma cu sase ani nu erau un nume in telefonia mobila.

Cercetarea si dezvoltarea unor astfel de gadgeturi costa.

Pana si in Romania Samsung a ajuns un brand mare, dar n-ar fi reusit asta daca vindea telefoane ca Xiaomi cu putin peste pretul de productie. In Bucuresti, compania are doua centre de diagnosticare si reparare telefoane, iar acestea nu pot fi intretinute decat cu bani obtinuti din vanzari. De asemenea, vezi reclame pe drumuri si spoturi publicitare, iar acestea costa.

In Afi Palace Cotroceni exista un magazin de prezentare Samsung, in poate cea mai buna zona din mall, iar acel spatiu costa.

In acest sens, trebuie sa stii un caz din alt domeniu: vanzare de flori online. A fost lansat cu o investitie destul de mare, la Marriott, cu reclama in ziare, plus aparitii la TV, dar nu inregistra si vanzari pe masura debutului.

"Tu nu stii cu preturile", i-a zis, explicandu-i ca cei care cumpara, daca vor sa plateasca acel pret pe care il cere noul florar, se duc la coltul strazi... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro