De ce au fost drumurile romane din Dacia principalul element de propagare a ideilor, culturii si civilizatiei imperiului

De ce au fost drumurile romane din Dacia principalul element de propagare a ideilor, culturii si civilizatiei imperiului

Luigi Ferdinand de Marsigli, italian la orgine, dar care a activat ca ofiter de geniu in armata Imperiului Austriac, a facut o calatorie in Oltenia, unde a investigat orase, castre, inscriptii si drumuri romane. De asemenea, drumul care iesea prin poarta de sud a Sucidavei si ocolea spre vest catre asezarea rurala de la Orlea, era construit din mai multe straturi de pietris, iar la margini trotuare din piatra si caramida. Acesta avea o latime de 5,6 metri si stratul de pietris avea o grosime de o jumatate de metru, suprapus peste un strat de pamant batatorit.

acum 40 luni (19 Apr 2016)

Luigi Ferdinand de Marsigli, italian la orgine, dar care a activat ca ofiter de geniu in armata Imperiului Austriac, a facut o calatorie in Oltenia, unde a investigat orase, castre, inscriptii si drumuri romane. "Pastrate inca in universul mental al epocii noastre sub denumirile de , , , sau , reteaua rutiera reprezinta unul dintre elementele definitorii si durabile ale civilizatiei romane. Dupa cum reiese din mai multe scene ale Columnei lui Traian, romanii au inceput sa construiasca drumuri si poduri inca din perioada razboaielor de cucerire a Daciei, pe care, ulterior, le-au dezvoltat pe scara larga. O data cu cucerirea romana, in Dacia, incepe sa se dezvolte o retea de drumuri care va fi racordata la marele angrenaj al sistemelor de circulatie ale Imperiului", arata istoricul Dumitru Hortopan in studiul "Consideratii privind reteaua rutiera romana din Dacia meridionala in secolele II-II p. Primul drum lega doua importante centre urbane ale Daciei romane si strabatea pe latime Oltenia de astazi, nu a fost detectat arheologic pe teren. (...) La Romula se realiza jonctiunea cu drumurile romane care veneau de la Sucidava si de pe Valea Oltului de la Islaz. De la Romula, drumul urca pe Olt trecand prin Acidava - Rusidava - Pons Aluti - Buridava - Castra Traiana - Arutela - Pons Vetus - Caput Stenarum", mai mentioneaza Dumitru Hortopan. De asemenea, drumul care iesea prin poarta de sud a Sucidavei si ocolea spre vest catre asezarea rurala de la Orlea, era construit din mai multe straturi de pietris, iar la margini trotuare din piatra si caramida. Un alt drum principal era cel care pornea de la Islaz si urma malul drept al Oltului. Acesta avea o latime de 5,6 metri si stratul de pietris avea o grosime de o jumatate de metru, suprapus peste un strat de pamant batatorit. Drumul era bombat la mijloc pentru drenarea apelor si avea trotuare construite din 3-4 randuri de caramizi. In Defileul Oltului, drumul a fost sapat in stanca si au fost constatate de arheologi lucrari d... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro