De cata apa minerala avem nevoie?

De cata apa minerala avem nevoie?

Pe de cealalta parte, un consum prea mare de apa (peste 6l/zi) poate duce la scaderea continutului de sodiu din sange, afectiune denumita Hiponatremie, care se poate manifesta prin greata, varsaturi, dureri de cap, stare de confuzie, crampe, afectarea severa a activitatii creierului. Cantitatea de lichide necesare organismului este conditionata direct de mai multi factori, ea crescand de la 2 spre 4 litri/zi in cazul persoanelor care fac mult sport, traiesc intr-un climat cald si umed sau la altitudini peste 2500 m, sufera de anumite afectiuni ( febra, diaree, pietre la rinichi, afectiuni ale ficatului, etc) sau, asa cum am mai spus, in cazul femeilor gravide si care alapteaza.

acum 54 luni (2 Dec 2015)

Un om poate sa supravietuiasca fara hrana in jur de 30 de zile, dar in lipsa apei viata ii este pusa in pericol dupa numai 3 zile.

Conform APEMIN, reinnoirea apei in corpul uman se face intr-un ritm de 10 - 15% pe zi la copil si 3-6% pe zi la adult. 1% din greutate) poate provoca in prima instanta lipsa de concentratie, dureri de cap, oboseala, constipatie pentru ca odata cu cresterea deficitului de apa sa apara decesul.

In jur de 10 - 15 litri de apa circula in permanenta la nivelul tubului digestiv, asigurand dizolvarea si digestia alimentelor.

Necesarul de apa al organismului trebuie sa contrabalanseze pierderile de apa ale organismului prin urina, transpiratie, respiratie si scaun.

Un aport zilnic prea mic de apa (lichide) poate provoca deshidratarea organismului cu efectele ei negative binecunoscute asupra metabolismului si a bunei functionari a majoritatii organelor.

Pe de cealalta parte, un consum prea mare de apa (peste 6l/zi) poate duce la scaderea continutului de sodiu din sange, afectiune denumita Hiponatremie, care se poate manifesta prin greata, varsaturi, dureri de cap, stare de confuzie, crampe, afectarea severa a activitatii creierului.

In general, cercetatorii afirma ca necesarul mediu zilnic de lichide pentru a preveni deshidratarea si a asigura functionarea normala a intregului organism este cuprins intre 30 si 60 ml/kg corp. Pentru sugari, gravide si mamele care alapteaza necesarul de apa creste pana la 100 ml/kg corp.

Asta inseamna ca o persoana de 60 kg ar trebui sa bea intre 2 si 4 litri de lichide/zi. Cantitatea de lichide necesare organismului este conditionata direct de mai multi factori, ea crescand de la 2 spre 4 litri/zi in cazul persoanelor care fac mult sport, traiesc intr-un climat cald si umed sau la altitudini peste 2500 m, sufera de anumite afectiuni ( febra, diaree, piet... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro