De cat somn avem nevoie pentru a ne mentine sanatosi

De cat somn avem nevoie pentru a ne mentine sanatosi

"Pentru copii de pana la un an sunt recomandate 16 ore de somn, pentru cei cu varsta intre unul si trei ani-intre 12 si 14 ore pe zi de somn, intre 3 si 6 ani-intre 10 si 12 ore, intre 7 si 12 ani-intre 10 si 11 ore, de la 13 la 18 ani-intre 8 si 10 ore, intre 18 si 25 de ani-intre 7 si 9 ore, intre 26 si 65 de ani, 7 ore de somn pe noapte, iar dupa 65 de ani, intre 7 si 8 ore de somn pe noapte", explica psihologul Stelian Chivu.

acum 36 luni (15 Aug 2017)

Multi dintre noi, in special cei tineri, considera ca cele cateva ore de somn pe care le prind in fiecare noapte sunt suficiente pentru a-si mentine vitalitatea, numai ca acest lucru este departe de adevar, dupa cum au constatat specialistii. Aceste persoane vor avea un mental confuz si poate aparea chiar imposibilitatea de a lua decizii, ce se manifesta ca o paralizie mentala.

Orele de somn de care are nevoie fiecare persoana difera in functie de varsta, sanatate si stres. "Pentru copii de pana la un an sunt recomandate 16 ore de somn, pentru cei cu varsta intre unul si trei ani-intre 12 si 14 ore pe zi de somn, intre 3 si 6 ani-intre 10 si 12 ore, intre 7 si 12 ani-intre 10 si 11 ore, de la 13 la 18 ani-intre 8 si 10 ore, intre 18 si 25 de ani-intre 7 si 9 ore, intre 26 si 65 de ani, 7 ore de somn pe noapte, iar dupa 65 de ani, intre 7 si 8 ore de somn pe noapte", explica psihologul Stelian Chivu. Organismul are nevoie de somn, prin urmare este bine ca acesta sa fie lasat sa isi recapete energia vitala. Acesta mentine mintea intr-o stare permanenta de activitate si agitatie, influentand si emotiile.

"Cel mai evident semn ca o persoana are nevoie de somn este nevoia pe care o simte de a dormi mai mult", puncteaza psihologul Stelian Chivu. O persoana bolnava va avea, de regula, un somn agitat pentru ca cea mai mare parte din gandurile sale sunt orientate catre invingerea bolii.

Mediul unde dormim conteaza extrem de mult, pentru ca intr-un fel se doarme in varful muntelui si altfel intr-o pestera sau la ses. Acestea ajung astfel sa aiba nevoie de un anumit tip de antrenament petru a putea dormi, spun specialistii, deoarece daca mintea este agitata, nu va lasa corpul fizic sa se odihneasca.

Cum este indicat sa dormim

Si modul cum dormim influenteaza mult calitatea somnului. "Persoanele care dorm pe burta nu respira, de regula, decat pe o nara in tim... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro