Dacia 1100, prima masina fabricata in Romania sub licenta Renault. O berlina realizata dupa formula "totul in spate"

Dacia 1100, prima masina fabricata in Romania sub licenta Renault. O berlina realizata dupa formula

Marcile de epoca Rolls-Royce, Buick, Plymouth si Dodge atrag privile tuturor FOTO O masina folosita de Militia din Iugoslavia in anii '60, la plimbare pe strazile din Timisoara FOTO Masina de Militie care a uimit Timisoara: "Politistii ma opresc doar sa faca poze" FOTO VIDEO Masina tortionarului Alexandru Draghici, fostul sef al Securitatii de pe vremea lui Dej, duce mirii la altar FOTO Masina unicat cu trei roti, pe strazile din Timisoara: "Consuma doar 2,5 litri la suta de kilometri" INEDIT Regele Mihai la volanul unui Jeep, la Intalnirea colectionarilor de masini din Al Doilea Razboi Mondial GALERIE FOTO

acum 35 luni (30 Aug 2017)

Dupa vizita presedintelui francez Charles de Gaulle in Romania, din 1966, Nicolae Ceausescu a decis ca Uzinele Dacia sa produca masini sub licenta Renault. In 1968, pe poarta fabricii a iesit modelul Renault 8 sub numele de Dacia 1100. Cea de-a 75-a masina iesita de pe banda a fost facuta cadou presedintelui Ceusescu. Ea se fabrica la moderna uzina de langa Pitesti pe baza unei colaborari cu specialistii Regiei Nationale Renault. Masinile Renault 8, echipate cu motoare Gordini, au castigat majoritatea editiilor Turului Corsicii - una dintre cele mai grele competitii de pe continentul nostru - si s-au clasat pe locuri fruntase in Raliul Monte-Carlo, Cupa Alpilor, Raliul Dunarii-Castrol. Autoturismul Dacia 1100 este o berlina de cinci locuri, realizata dupa formula (motorul si tractiunea se afla in partea posterioara a masinii), care intruneste in constructia sa trei calitati esentiale pentru un automobil modern: confort, performante, economitate. Caroseria autoportanta, cu patru usi, are o linie sobra, eleganta si dispune de o buna izolare termica si fonica...

Tapiseria, care imita pielea, este din PVC si se realizeaza in nuante asortate caroseriei: alb, gri, visiniu, verde, albastru si negru. La tabloul de bord, bine utilat, aparatele de control se gasesc plasate in doua cadrane circulare. In componenta acestora intra vitezometrul si kilometrajul, induicatorul nivelului benzinei, lampile de control ale incarcarii bateriei, ale fazei mari, ale semnalizatoarelor, precum si ale presiunii uleiului si temperaturii apei. Tot la tabloul de bord se mai gasesc: comezile spalatorului si stergatoarelor de parbriz, ale instalatiei de dezghetare a parbrizului, comenzile climatizarii interioare. geamurile de la usile din fata sunt escamotabile, iar cele din spate sunt culisante. Consum: 6,8 litri de benzina la 100 km, la viteza medie de 75 km/ora... In circuitul hidraulic de frinare s-a intercalat un limitator de presiune, care evita blocarea rotilor in cazul actiun... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro