Curtea Europeana de Justitie: Uber trebuie reglementata ca o companie de taximetrie, nu ca un serviciu digital. Reactia companiei

Curtea Europeana de Justitie: Uber trebuie reglementata ca o companie de taximetrie, nu ca un serviciu digital. Reactia companiei

Reprezentantii companiei americane au sustinut, fara succes in fata judecatorilor, ca Uber este o platforma tehnologica care conecteaza pasagerii cu soferi independenti, nu o companie de transport supusa acelorasi reguli ca serviciile de taxi, arata Bloomberg News. Concret, in Bucuresti si-ar putea desfasura activitatea de transport in regim taxi doar transportatorii autorizati care au servicii de dispecerat autorizate de municipalitate, iar nerespectarea obligatiilor se sanctioneaza cu amenda intre 4.500 si 5.000 de lei, potrivit unui proiect de hotarare introdus suplimentar pe ordinea de zi in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB).

acum 32 luni (20 Dec 2017)

Reprezentantii companiei americane au sustinut, fara succes in fata judecatorilor, ca Uber este o platforma tehnologica care conecteaza pasagerii cu soferi independenti, nu o companie de transport supusa acelorasi reguli ca serviciile de taxi, arata Bloomberg News.

"Serviciile oferite de Uber care conecteaza persoanele fizice cu soferi neprofesionisti sunt considerate servicii in domeniul transporturilor", a decis Curtea de Justitie.

Concret, un judecator spaniol este cel care a cerut avizul CJUE, dupa ce in 2014 a fost solicitat de asociatia profesionala a soferilor de taxi din Barcelona, care se considera victima a concurentei neloiale din partea Uber. Asociatia Elite Taxis sustinea ca soferii Uber, care pot transporta persoane in propriile vehicule de pasageri contra remuneratie, trebuie sa detina licente la fel ca si serviciile de taxi din Barcelona. Asa cum a declarat noul nostru CEO, Dara, este necesar ca serviciile de tip Uber sa fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritatile din Europa.

Hotararea Consiliul Local al Municipiului Bucuresti Reamintim ca in Consiliul Local al Municipiului Bucuresti a fost adoptata, marti, hotararea prin care se vrea reglementarea serviciilor de genul Uber si Taxify, dar si Clever Taxi sau Smart Taxi. Concret, in Bucuresti si-ar putea desfasura activitatea de transport in regim taxi doar transportatorii autorizati care au servicii de dispecerat autorizate de municipalitate, iar nerespectarea obligatiilor se sanctioneaza cu amenda intre 4.500 si 5.000 de lei, potrivit unui proiect de hotarare introdus suplimentar pe ordinea de zi in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB). "Cu totii ne dorim ca cetatenii din Bucuresti care apeleaza la taxi sa poata merge in conditii de siguranta si confort. Vom avea un proiect care va modifica si va aduce imbunatatiri: va exista un set de reguli pe care eu le numesc europene care vor trebui respectate. Vor fi interzise bonusurile, soferi... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro