Curtea Constitutionala: "Putine state europene au reglementat obligatia identificarii utilizatorilor de cartele prepay"
pentru inregistrarea obligatorie a identitatii utilizatorilor de servicii preplatite, insa Comisia Europeana a constatat ca eficacitatea acestor masuri nationale nu a fost dovedita, astfel ca, in general, Comisia nu a fost convinsa de necesitatea de a actiona in acest domeniu la nivelul UE (Raportul Comisiei Europene catre Consiliu si catre Parlamentul European - COM(2011) 225 final din 18 aprilie 2011)", arata plenul Curtii Constitutionale (CC), in urma reactiilor privind legea cunoscuta ca "Big-Brother" si legea cartelelor prepay, informeaza Mediafax.CC prezinta, in acelasi punct de vedere, mecanismul prin care a luat deciziile de neconstitutionalitate, detaliat in contextul legislatiei europene.Astfel, Curtea precizeaza mai intai ca la nivelul Uniunii Europene a fost adoptata, in 2006, Directiva 2006/24/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 15 martie 2006 privind pastrarea datelor generate sau prelucrate in legatura cu furnizarea serviciilor de comunicatii electronice accesibile publicului sau de retele de comunicatii publice si de modificare a Directivei 2002/58/CE.In 2008, Directiva a fost transpusa in legislatia nationala prin Legea nr. In acest punct de vedere se subliniaza ca SRI nu formuleaza aprecieri cu privire la deciziile Curtii Constitutionale, dar "atrage atentia cu privire la implicatiile pe care le genereaza aceste decizii, consecintele fiind deja resimitite in reducerea drastica a capabilitatilor operationale, in imposibilitatea institutiilor statului de gestiona riscuri si amenintari iminente la adresa securitatii nationale, precum si in crearea unor vulnerabilitati fara precedent, de natura a afecta siguranta cetatenilor", potrivit Mediafax.Anonimitatea in comunicatii, permisa de legea romaneasca SRI reitereaza faptul ca, in mod curent grupari cu activitate in domeniul crimei organizate transfrontaliere, spionaj cibernetic, terorism, criminalitate informatica si alte preocupari de natura criminala, utilizeaza anonimitatea in comunicatii, permisa acum de legea romana, pentru actiuni care afecteaza grav securitatea nationala si ordinea publica, atat pe teritoriul tarii noastre cat si in spatiul euroatlantic sau al altor state.
"Putine state europene au reglementat obligatia identificarii utilizatorilor de cartele preplatite (doar sase) si au sustinut optiunea adoptarii de masuri la nivelul U.E. pentru inregistrarea obligatorie a identitatii utilizatorilor de servicii preplatite, insa Comisia Europeana a constatat ca eficacitatea acestor masuri nationale nu a fost dovedita, astfel ca, in general, Comisia nu a fost convinsa de necesitatea de a actiona in acest domeniu la nivelul UE (Raportul Comisiei Europene catre Consiliu si catre Parlamentul European - COM(2011) 225 final din 18 aprilie 2011)", arata plenul Curtii Constitutionale (CC), in urma reactiilor privind legea cunoscuta ca "Big-Brother" si legea cartelelor prepay, informeaza Mediafax.CC prezinta, in acelasi punct de vedere, mecanismul prin care a luat deciziile de neconstitutionalitate, detaliat in contextul legislatiei europene.Astfel, Curtea precizeaza mai intai ca la nivelul Uniunii Europene a fost adoptata, in 2006, Directiva 2006/24/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 15 martie 2006 privind pastrarea datelor generate sau prelucrate in legatura cu furnizarea serviciilor de comunicatii electronice accesibile publicului sau de retele de comunicatii publice si de modificare a Directivei 2002/58/CE.In 2008, Directiva a fost transpusa in legislatia nationala prin Legea nr. "Prin hotararea pronuntata, instanta europeana a constatat ca directiva analizata incalca dispozitiile art.7, art.8 si art.52 alin.(2) din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, privind dreptul la respectarea vietii private si protectia datelor cu caracter personal", arata Curtea.Ulterior, in urma sesizarii CC de catre doua instante judecatoresti care au ridicat din oficiu exceptia de neconstitutionalitate a Legii nr. in procesul de legiferare, legiuitorul intern nu a respectat solutia si considerentele Deciziei Curtii Constitutionale nr.1258 din 8 octombrie 2009, astfel ca drepturile fundamentale referitoare la viata intima, familiala s... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro