Cum se schimba corect bieletele de directie si capetele de bara. Efectele unei piese uzate asupra geometriei rotilor

Cum se schimba corect bieletele de directie si capetele de bara. Efectele unei piese uzate asupra geometriei rotilor

Soferii care doresc sa rezolve in garajul propriu defectiunile de la masina pot inlocui doua piese extrem de importante pentru controlul autoturismului in timpul deplasarii, insa pentru a face acest lucru au nevoie de un minim de cunostinte auto si de seriozitate maxima vizavi de pasii pe care trebuie sa ii urmeze. De aceea, recomandarea specialistilor este ca inlocuirea bieletelor de directie si a capetelor de bara sa se faca intr-un service specializat, mai ales daca nu ati mai efectuat vreodata aceasta operatiune, nefiind de dorit sa faceti experimente cu aceste componente extreme de importante de la o masina.

acum 72 luni (20 Jan 2017)

Soferii care doresc sa rezolve in garajul propriu defectiunile de la masina pot inlocui doua piese extrem de importante pentru controlul autoturismului in timpul deplasarii, insa pentru a face acest lucru au nevoie de un minim de cunostinte auto si de seriozitate maxima vizavi de pasii pe care trebuie sa ii urmeze.

Vorbim de bieletele de directie si capetele de bara, acestea fiind printre cele mai importante piese consumabile de la o masina, de care depinde in primul rand siguranta pasagerilor.

Bieleta de directie este o bara de metal cu un capat oscilant, avand rolul de a transforma miscarea rectilinie intr-una de rotatie. Aceasta piesa face parte din sistemul de directie al unui vehicul, facand legatura intre caseta de directie a masinii si capul de bara pivotant. Unul dintre capetele bieletei de directie este prevazut cu o articulatie sferica (acest capat face legatura cu caseta de directie), iar celalalt capat este prevazut cu un filet (acest capat se infileteaza in capul de bara al rotii). O bieleta de directie deformata sau uzata afecteaza, de asemenea, geometria rotilor. Se desface mai intai piulita (piulita de la rotula de directie), care tine capatul de bara pe fuzeta. Daca dorim acest lucru, trebuie pus intre ciocan si prezon o bucata de lemn de esenta tare (sipca, plinta de pardoseala).

Dupa desfacerea acestui pivot de pe fuzeta, se trece la desfacerea contrapiulitei. Aceste operatii se pot face si in ordine inversa, insa daca nu se tine contra perfect la deblocarea piulitei, se poate forta pivotul capatului de bara si vor aparea probleme, in cazul in care se doreste refolosirea acestuia.

Se desface apoi ceea ce se numeste contrapiulita de reglaj a paralelismului si se repereaza pozitia initiala a acesteia, pentru a ajuta la prereglaj in faza de montare. Se poate apoi desfileta capatul de bara de pe bieleta. Daca nu se tine corect contra la axul cremalierei, ce... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro