Cum se poate transforma ajutorul militar trimis in zone de conflict in comert cu arme in Europa

Cum se poate transforma ajutorul militar trimis in zone de conflict in comert cu arme in Europa

Problema pe care o pun cercetatorii care au realizat acest studiu este ca, aproape in totalitatea cazurilor, aceste livrari voluntare de armament (cum sunt cele decise recent de UE in favoarea kurzilor din Irak si cele solicitate de Ucraina) este ca ele se fac catre state fragile, Adica, se explica in text, cele care nu poate asigura controlul asupr acestor livrari, un indicator cheie al fragilitatii fiind incapacitatea fortelor de securitate ale statului de a exercita un monopol in ce priveste folosirea legitima a fortei. In acest ca, principala problema este "deturnarea transporturilor de arme de la destinatarul initial catre un altul...o chestiune foarte comuna si ingrijoratoare a transferurilor de arme si munitie catre fortele de securitate ale unui stat fragil, armele respective fiind regasite mai apoi in mainile unor actori cauta sa mineze eforturile de stabilizare si sa continuie conflictul armat in statul respectiv sau in zonele invecinate". Din pacate, nu exista niciun fel de garantii de durata privind viitorul acestor arme de toate tipurile si dimensiunile, ajunse in zonele de conflict si operate, intr-o proportie considerabila, de civilii inrolati in brigazile paramilitare de voluntari care opereaza de ambele parti ale baricadelor.

acum 67 luni (10 Feb 2015)

>

Si, daca vreti sa acceptati asta, atunci sa vedem campurile multiple de forte care se suprapun acum in infernul ucrainean si care fac foarte dificila, daca nu chiar imposibila, gasirea unei iesiri onorabile care sa multimeasca pe toti beligerantii directi si indirecti. o lectie severa data puterii declarate in mod oficial "agresoare" de Ucraina, afirmatie care, de jure, deschide o situatie de razboi intre aceasta tara si Federatia Rusa, acceptandu-se in consecinta apelul la sprijin militar international lansat de conducerea de la Kiev; posibilitatea de a folosi criza ucraineana ca un pretext sau o oportunitate pentru a redesena spatiul de influenta occidental si a avea o motivatie plauzibila pentru instalarea de noi comandamente NATO in tarile de pe granita estica a Aliantei;

4.idem, de cealalta parte, posibilitatea de a folosi "momentul Ucraina" drept etapa in planul de mari proportii inceput prin anexarea Crimeii si posibil de continuat demonstrativ inspre statele baltice si operation al spre gurile Dunarii; intentia de a ridica nivelul crizei ucrainiene la un nivel extrem de inalt, la marginea extrema a pericolului, pentru a face acceptabila, dorita si aplaudata o solutie de pace, chiar daca ea nu va fi decat acceptarea cererii initiale rusesti, adica o impartire de facto a Ucrainei, fie in formula unui stat federal sau, direct, a independentei teritoriale a provinciilor din est; posibilitatea de a folosi Ucraina drept test pentru exprimarea pozitiilor, de forta si diplomatice, in ideea de a avea un instrument actualizat de modelare a viitoarelor crize dintr-un areal euroean/euroasiatic.

Sau, evident, toate acestea laolalta, dar nu amestecat ci, asa cum spuneam, suprapuse intr-un spatiu care, pe zi ce trece, isi pierde din ce in ce mai mult din identitatea nationala pentru a deveni un teren de incercare pentru diverse tipuri de experimente. Politice si miltare deopotriva deoarece interesul este enorm: ganditi-va ca, de la cel ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro