Cum se masoara audientele TV: explicatia felului in care Kantar Media lucreaza, pe intelesul tuturor

Serviciul National de Masurare a Audientelor TV (SNMATV) reprezinta barometrul comportamentului de consum TV din Romania, fiind organizat in cadrul Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA). Universul cercetarii si studierii audientelor agreat de ARMA si Kantar Media este reprezentat de gospodariile private din Romania, cu cel putin un televizor functional si folosit pentru receptia posturilor TV, si membrii permanenti ai acestor gospodarii in varsta de cel putin patru ani. 7.006.000 de gospodarii formeaza universul de studiu din Romania, luandu-se in calcul un esantion brut de 1.320 de gospodarii, reprezentativ la nivel national, astfel incat sa fie surprinse diversele obiceiuri de vizionare ale tuturor romanilor, indiferent de datele demografice sau geografice ale acestora.

acum 67 luni (25 Feb 2016)

Serviciul National de Masurare a Audientelor TV (SNMATV) reprezinta barometrul comportamentului de consum TV din Romania, fiind organizat in cadrul Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA).

Universul cercetarii si studierii audientelor agreat de ARMA si Kantar Media este reprezentat de gospodariile private din Romania, cu cel putin un televizor functional si folosit pentru receptia posturilor TV, si membrii permanenti ai acestor gospodarii in varsta de cel putin patru ani. Oamenii care participa la studiu nu beneficiaza de nicio remuneratie.

Esantionul de gospodarii, denumit si panel, are o marime stabilita de ARMA, fiind considerat optim din punct de vedere statistic pentru a masura vizionarea TV din Romania. 7.006.000 de gospodarii formeaza universul de studiu din Romania, luandu-se in calcul un esantion brut de 1.320 de gospodarii, reprezentativ la nivel national, astfel incat sa fie surprinse diversele obiceiuri de vizionare ale tuturor romanilor, indiferent de datele demografice sau geografice ale acestora. Panelul a fost recrutat in conformitate cu target-urile stabilite in Sondajul de Configurare, iar Kantar Media se bazeaza pe un esantion net de 1.200 de gospodarii pentru ca datele sa fie relevante. Exista astfel un buffer de 120 de gospodarii pentru 140 de controale de calitate. Parametrii de rejectie sunt aplicati in mod automat in acele situatii in care conditiile de calitate nu sunt indeplinite.

Panelul reprezentativ la nivel national este controlat si selectat dupa variabile stricte, cum ar fi cele geografice (regiune, marimea localitatii), demografice (sex, varsta, marimea gospodariei, prezenta copiilor) si variabila echipament (tipul de recentie, numarul de televizoare din gospodarie). Mecanismul de functionare al PeopleMeterului

PeopleMeterul se instaleaza la televizorul din gospodarile si are o telecomanda speciala pe care sunt trecuti fi... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro