Cum se fura cu salbaticie pe calea ferata. Romania, intre ultimele tari din Europa cu trenuri pazite de agenti inarmati. "Sunt hoti mana in mana cu impiegatii"

Cum se fura cu salbaticie pe calea ferata. Romania, intre ultimele tari din Europa cu trenuri pazite de agenti inarmati.

Conform datelor obtinute de la Politia Transporturi, in perioada 2012-2017 au fost inregistrate 915 infractiuni privind sustrageri din vagoanele de transport marfuri apartinand atat CFR Marfa, cat si operatorilor privati. Cifrele oficiale din ultimii 5 ani sunt in scadere daca tinem cont ca numai operatorul de stat, CFR Marfa, declara ca, intre 2002 si 2017, a avut 46.065 cazuri de "vagoane sosite la destinatie cu pierderi de marfa, ce puteau fi cauzate de furt sau sustragere de catre raufacatori pe timpul transportului", cele mai multe fiind in perioada 2002-2010. Pretul unei operatiuni de gardare poate porni de la cateva mii de euro si ajunge la zeci de mii de euro in functie de numarul agentilor implicati, durata transportului, anotimp, zone parcurse, incarcatura si altele.

acum 73 luni (11 Apr 2018)

Conform datelor obtinute de la Politia Transporturi, in perioada 2012-2017 au fost inregistrate 915 infractiuni privind sustrageri din vagoanele de transport marfuri apartinand atat CFR Marfa, cat si operatorilor privati. Cifrele oficiale din ultimii 5 ani sunt in scadere daca tinem cont ca numai operatorul de stat, CFR Marfa, declara ca, intre 2002 si 2017, a avut 46.065 cazuri de "vagoane sosite la destinatie cu pierderi de marfa, ce puteau fi cauzate de furt sau sustragere de catre raufacatori pe timpul transportului", cele mai multe fiind in perioada 2002-2010.

Odata cu apelarea la servicii de paza specializate, in ultimii 6-7 ani, numarul infractiunilor a scazut, insa Romania continua sa fie printre putinele tari UE unde este nevoie de gardare, iar Dobrogea ocupa un loc fruntas in topul zonelor de risc. Alaturi de Romania, Bulgari si Ungaria sunt tari unde inca se fura din trenurile de marfa. Zona sud-estica este cu probleme", decalara Ilie Cobzariu, directorul One Star Security, una dintre firmele care ofera servicii de paza a trenurilor de marfa.

Ce este serviciul de gardare

Gardarea trenurilor de marfa este o nisa a activitatii de securitate si ea presupune paza si insotirea acestora atat in timpul deplasarii, cat si atunci cand stationeaza. Amploarea masurilor de siguranta a unui transport este dictata de caraus, adica de operatorul feroviar. Ca standard, o gardare presupune 4 sau 6 agenti inarmati care calatoresc pe garnitura de tren si un echipaj de 2 agenti care insotesc trenul cu un autoturism. Pretul unei operatiuni de gardare poate porni de la cateva mii de euro si ajunge la zeci de mii de euro in functie de numarul agentilor implicati, durata transportului, anotimp, zone parcurse, incarcatura si altele.

"In functie de traseu, de importanta, de zone de risc se stabileste numarul agentilor. Intotdeauna, pe langa agentii de pe tren exista o masina de interventie cu doi oameni inarma... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro