Cum schimba Oprescu planurile pentru drumul express Ciurel-A1. Un tunel de 14 kilometri va lega Podul Ciurel de autostrada Bucuresti-Pitesti

Cum schimba Oprescu planurile pentru drumul express Ciurel-A1. Un tunel de 14 kilometri va lega Podul Ciurel de autostrada Bucuresti-Pitesti

Acest proiect, la fel ca si autostrada suspendata, este puternic contestata de organizatiile nonguvernamentale si de grupurile de initiativa ale locuitorilor din zona. Potrivit proiectului initia, drumul expres ar trebui sa aiba cate trei benzi pe sens ce vor fi separate printr-o portiune de trei metri de spatiu verde, si, de asemenea, vor exista patru pasaje rutiere de-a lungul acestuia: Pasajul Splaiul Independentei, Pasajul Uverturii, Pasajul Linia de Centura si Pasajul Autostrada. "Proiectul este contrar politicilor mondiale si nationale de dezvoltare durabila, prin care elementele si cadrul natural trebuie incluse in oras si valorificate constructiv (in acest caz raul Dambovita) si nu sufocate si transfortate in culoare de tranzit auto.

acum 114 luni (15 Jan 2015)

Sorin Oprescu explica faptul ca a optat pentru varianta construirii unui tunel in proiectul drumului express Ciurel-A1 pentru a "nu-i supara pe cetatenii ingrijorati ca ar urma sa fie expropriati". Ei, bine, in conditiile in care cetatenii nu vor, cred ca este mai intelept sa procedam asa: sa terminam podul pana la sfarsitul anului acesta, ca nu este mult de facut. "Nici eu nu stiu acuma si am sa explic de ce: nu poti sa-l bagi pe ruman, pe bucurestean intr-un tunel de 14 kilomtri. Acolo, in tunel, cu doua culoare de dus si doua de intors, pot face atacuri de panica. Si atunci, o sa-l scot pe dreapta, unde nu am de expropriat decat din pamanturi, nu din case. Va costa mai mult decat varianta la suprafata

In acelasi interviu, primarul general al Capitalei spune ca acest proiect, inceput de patru ani, ar fi trebui finalizat de doi ani, insa fostul Consiliu General al Capitalei "nu a aprobat finantarea acestei lucrari decat cu taraita.

Edilul spune ca aceasta ar fi solutia ideala pentru a scapa de aglomeratia de Bulevardul Iuliu Maniu, care face acum legatura cu autostrada Bucuresti-Pitesti. Dar mai bine nu-i deranjez pe oameni, ma duc la 18 metri dedesubt cu iesirle de rigoare ca sa pot sa ies dincolo de Carrefourul din Militari si sa ma intep pe A1". Nicusor Dan: "N-ar trebui sa luam prea in serios acest proiect"

Presedintele Asociatiei "Salvati Bucurestiul", Nicusor Dan, spune ca, de fapt, proiectul este absolut nociv pentru ca incurajeaza legarea celor doua autorstrazi prin centrul orasului.

"Este un proiect pe care l-a avut si Ceausescu, a fost in discutie si in materplanul pentru Bucuresti facut de japonezii de la JICA, in anul 2000, si nu a fost recomandat. Solutia alternativa este simpla: dublarea soselei de centura si prelungirea soseleleor care exista deja prin camp pana la linia de Centura. Daca am avea sosea de centura, toata lumea din Drumul Taberei nu s-ar ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro