Cum sa prelungesti viata ambreiajului masinii tale

Cum sa prelungesti viata ambreiajului masinii tale

Unul dintre cele mai importante si scumpe consumabile de la un automobil il reprezinta ambreiajul, inlocuirea lui realizandu-se de obicei dupa 110.000 de kilometri, in functie de modelul masinii. Pentru cei care nu stiu, ambreiajul are rolul de a transmite miscarea de rotatie a motorului catre cutia de viteze iar aceasta, la randul ei, transforma miscarea de rotatie in miscare de translatie. Ce sa faceti ca sa nu va distrugeti ambreiajul Pentru a nu ajunge in situatiile amintite anterior, va oferim mai jos cateva metode simple prin care sa prelungiti semnificativ durata de viata a ambreiajului de la masina dumneavoastra: 1.Nu eliberati brusc pedala cand cutia se afla intr-una din viteze si pedala de acceleratie este la podea;

acum 91 luni (28 Apr 2017)

Unul dintre cele mai importante si scumpe consumabile de la un automobil il reprezinta ambreiajul, inlocuirea lui realizandu-se de obicei dupa 110.000 de kilometri, in functie de modelul masinii. Pentru cei care nu stiu, ambreiajul are rolul de a transmite miscarea de rotatie a motorului catre cutia de viteze iar aceasta, la randul ei, transforma miscarea de rotatie in miscare de translatie.

Ansamblul ambreiajului se afla intre motor si cutia de viteze, scopul sau fiind decuplarea temporara si cuplarea progresiva a motorului cu transmisia. Decuplarea si cuplarea motorului de transmisie sunt necesare la pornirea de pe loc si pentru schimbarea treptelor cutiei de viteze in timpul deplasarii.

"Pretul unui kit de ambreiaj este cuprins intre 350 si 1.200 de lei, in functie de producator, la care se adauga si manopera cuprinsa intre 300 si 500 de lei. Durata de viata a ambreiajului variaza si in functie de stilul de condus al fiecarui sofer", precizeaza Marcel Boghian, inginer auto. Patinarea ambreiajului-Acest fenomen este unul dintre primele semne de care vorbeam si se manifesta prin marirea lenta a vitezei la accelerare si un miros specific de garnitura arsa. Transmisia nu mai este conectata perfect cu motorul, prin urmare, chiar daca pedala de acceleratie este calcata, motorul se tureaza in gol, iar masina va accelera extrem de putin; Zgomot nefiresc-Zgomotul poate proveni de la uzarea volantei cu masa dubla, deformarea discului de frecare sau poate fi un simplu defect de montaj. Masina nu intra in viteza la rece-Daca se intampla acest lucru, inseamna ca placa de presiune nu mai lucreaza asa cum trebuie si nu decupleaza complet volanta de ambreiaj; De asemenea, pedala poate fi moale sau tare cand presiunea din sistemul hidraulic incepe sa scada sau pur si simplu poate fi blocata, caz in care nu mai puteti circula cu autoturismul. "Orice pozitie iesita din comun a pedalei de ambreiaj indica o defectiune, ceea nu... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro