Cum sa ne prelungim viata prin alergare: lectiile unui veteran al atletismului

Cum sa ne prelungim viata prin alergare: lectiile unui veteran al atletismului

Dupa 30 de minute de sport, apar gandurile pozitive, adica efectul de buna dispozitie, care modifica circulatia sangelui, cu ajutorul hormonilor care stimuleaza psihicul. La inceput mergeti vioi pret de vreo patru sau cinci sute de metri, cam un sfert din circuit, apoi din acest mers treceti treptat in alergare usoara pe o distanta tot de vreo 500 de metri, dupa care reveniti la mersul alert. Nu trebuie bagate in seama si trebuie trecut cu un pic de ambitie de aceste etape critice, cand multi abandoneaza de obicei.

acum 54 luni (12 Jul 2016)

Dupa 30 de minute de sport, apar gandurile pozitive, adica efectul de buna dispozitie, care modifica circulatia sangelui, cu ajutorul hormonilor care stimuleaza psihicul. Din pacate, comoditatea sau frica de efectele efortului fizic, precum oboseala sau senzatia de sufocare sunt in cazul multora dintre noi mai puternice decat dorinta de a fi in forma. Un veteran al atletismului buzoian, campion national, ne invata cum sa practicam miscarea prin alergare, astfel incat efortul sa nu ne para o povara. Daca suntem hotarati sa incepem un program zilnic de alergare, trebuie mai intai sa ne stabilim traseul pe care il vom parcurge zilnic. Sunt recomandate pistele de atletism cu zgura sau tartan, iar daca nu avem spatii amenajate in zona in care locuim, alegem cel mai apropiat parc. Trebuie sa ne stabilim orele de alergare, adaptate programului de lucru. Ai timp sa mananci apoi sa te odihnesti aproximativ o ora si jumatate, cat ii trebuie stomacului sa digere mancarea. Este de preferat ca vara sa imbraci un pantalon scurt, un tricou sau un maiou, iar in picioare un adidas cu talpa mai groasa, nu tenisi, pentru ca au talpa subtire si simti toate denivelarile. Trebuie incaltaminte sport cu o talpa mai grosuta si moale, cu un pic de calcai", recomanda atletul buzoian Horatio Zaharia. La inceput, este bine sa tinem cont pana si la sosetele pe care le luam in picioare. Incepem cu exercitii de incalzire, ca cele de la orele de educatie fizica, apoi pornim in mers pe circuitul stabilit in prealabil. "Pentru incalzire faceti exercitii de relaxare, aplecari in fata si in lateral, rotiri ale bratelor, ale mainilor, ale capului. La inceput mergeti vioi pret de vreo patru sau cinci sute de metri, cam un sfert din circuit, apoi din acest mers treceti treptat in alergare usoara pe o distanta tot de vreo 500 de metri, dupa care reveniti la mersul alert. Sursa csid.ro Pe traseu putem face exercitii de respiratie. Repetam programul de miscare in aer liber in fiecare seara si incercam sa lun... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro