Cum sa ne calim organismul pentru rezistenta la frig si imunitate de fier. Metoda putin cunoscuta "bailor de aer"

Cum sa ne calim organismul pentru rezistenta la frig si imunitate de fier. Metoda putin cunoscuta

Capacitatea de adaptare este diferita in functie de modul de viata, varsta, sex, de interesul pentru activitatea de calire in diferite perioade ale vietii. Temperatura apei si aerului sunt mai ridicate, expunerea la soare cand razele sunt mai putin intense, cresterea treptata a duratei de expunere de la minute la zeci de minute. Gimnastica de dimineata in aer liber, urmata de proceduri de calire cu apa, exercitii fizice, exercitii de respiratie controlata. Baia de aer (in aer liber) se face vara, dimineata la ora 7-8, o singura baie pe zi de 5-10 minute, apoi durata creste pana la 2 ore de 2 ori pe zi.

acum 34 luni (11 Feb 2017)

Sunt persoane care nu au nicio problema sa stea vreme indelungata in frig, altii dardaie bine de tot si abia asteapta sa intre la caldura. Omul a fost nevoit tot timpul sa se adapteze la conditiile de mediu. Capacitatea de adaptare este diferita in functie de modul de viata, varsta, sex, de interesul pentru activitatea de calire in diferite perioade ale vietii. Cresterea rezistentei organismului la frig se face intr-un anumit mod pentru a se putea crea reflexe puternice de aparare la acesti factori de mediu. Despre cum sa ne calim, sa ne crestem sistemul imunitatar, sa luptam impotriva racelilor, am aflat de la Catalina Culea, care a scris volumul "Igiena si Elemente de Nutritionism". dupa anumite principii si reguli se realizeaza marirea rezistentei generale a organismului fata de variatiile bruste ale factorilor mediului extern si fata de imbolnaviri. Pentru sportivi calirea capata o importanta deosebita deoarece antrenamentele si competitiile se desfasoara in conditii de mediu diferite, uneori extreme. Randament maxim dau numai sportivii de performanta cu un grad inalt de calire", sustine Catalina Culea. Temperatura apei si aerului sunt mai ridicate, expunerea la soare cand razele sunt mai putin intense, cresterea treptata a duratei de expunere de la minute la zeci de minute. Gimnastica de dimineata in aer liber, urmata de proceduri de calire cu apa, exercitii fizice, exercitii de respiratie controlata. ofera posibilitatea mentinerii unui grad inalt de calire cu efecte dintre cele mai favorabile asupra sanatatii, puterii de munca", explica Catalina Culea.

FOTO wallpapershome.com

Calirea cu ajutorul aerului Aerul prin caracteristicile sale de temperatura, umiditate, viteza de deplasare, puritate, actioneaza asupra organismului intensificandu-i metabolismul, intarind sistemul nervos, imbunatatirea sistemului termoreglator al organismului. "Baile de aer pot incepe in casa, in camera, balcon, terasa, incepand cu temperaturi ale aerului de la 20-25... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro