Cum sa ne amintim tot ce invatam. Metoda psihologului german Ebbinghaus

Cum sa ne amintim tot ce invatam. Metoda psihologului german Ebbinghaus

Creierul nostru incearca sa ne protejeze de o cantitate mare de informatie inutila, astfel ca toate lucrurile invatate recent, vor fi depozitate in memoria pe termen scurt, iar daca nu le repetam sau nu le folosim, le vom uita dupa numai cateva zile. Astfel "Curba Uitarii Ebbinghaus" ne arata cum dupa numai o ora de la incheierea procesului de invatare, uitam mai mult de jumatate din cantitatea de informatie asimilata, iar dupa o saptamana, ne amintim doar 20% din ceea ce am invatat.

acum 46 luni (30 Sep 2017)

Creierul nostru incearca sa ne protejeze de o cantitate mare de informatie inutila, astfel ca toate lucrurile invatate recent, vor fi depozitate in memoria pe termen scurt, iar daca nu le repetam sau nu le folosim, le vom uita dupa numai cateva zile. Psihologul german, Hermann Ebbinghaus, a descoperit o formula care ne ajuta sa ne antrenam mult mai usor memoria, astfel incat sa nu uitam informatiile care ne intereseaza, scrie Bright Side. Astfel "Curba Uitarii Ebbinghaus" ne arata cum dupa numai o ora de la incheierea procesului de invatare, uitam mai mult de jumatate din cantitatea de informatie asimilata, iar dupa o saptamana, ne amintim doar 20% din ceea ce am invatat. Cum sa ne amintim tot ceea ce invatam Pentru a retine informatia pentru o perioada mai lunga de timp, trebuie sa incercati sa o depozitati in memoria pe termen lung a creierului. Asadar, ar trebui sa incercati sa va extindeti perioada de memorare, care ar trebui sa dureze mai multe zile sau chiar mai multe saptamani. FOTO Bright Side

12 sfaturi pentru o memorare mai usoara si mai eficienta Incercati sa invatati logic, nu mot-a mot sau "pe dinafara": incercati sa intelegeti ceea ce invatati. Lucrurile pe care le intelegeti si pe care le treceti prin filtrul propriei minti, vor fi memorate de noua ori mai rapid. Invatati doar cele mai utile informatii: in acest caz, ar trebui sa invatati si sa va setati corect prioritatile. Luati in considerare faptul ca informatiile situate la inceputul si la sfarsitul listei de invatare sunt asimilate cel mai bine Amintiti-va ca informatiile asemanatoare pot fi incurcate: schimbati-va atentia de la un subiect la altul, pentru a evita confuzia in cazul informatiilor asemanatoare. De exemplu, daca va aflati in camera dumneavoastra, incercati sa conectati un lucru pe care-l invatati, cu ceva din camera. Folositi cuvinte de legatura: scopul acestei tehnici este sa legati o informatie de alta. Asadar, atunci cand folositi cuvinte de legatura, va amintiti automat ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro