Cum s-au comportat magazinele in prima zi a reducerii TVA

Si kilogramul de carne de vita a scazut de la 34,99 lei la 30,75 lei, iar cel de telemea de la 34,78 la 30,57 lei. Astfel, kilogramul de banane s-a ieftinit de la 6,39 lei la 5,09 lei, iar cel de portocale a scazut de la 3,99 lei la 3,51 de lei. Executivul a estimat ca reducerea TVA la alimente va produce o pierdere de venituri bugetare de 2,4 miliarde de lei in 2015, de 5,1 miliarde de lei in 2016, de 5,5 miliarde de lei 2017 si de 5,8 miliarde in 2018. In schimb, Cristian Socol, consilierul premierului pe probleme macroeconomice, este optimist si spune ca masura reducerii TVA la alimente va contribui la cresterea puterii de cumparare si la marirea potentialului de crestere economica, de la 3% la 4% in 2015, prin impulsionarea consumului si a investitiilor.

acum 68 luni (2 Jun 2015)

Hipermarke-turile au fost pline a doua zi de Rusalii, zi care a coincis cu reducerea TVA la produsele alimentare si bauturile nealcoolice. De exemplu, in Auchan Titan, un kilogram de cotlet de porc fara os costa inainte de 1 iunie 21,99 lei, iar dupa reducerea TVA 19,33 lei. Si kilogramul de carne de vita a scazut de la 34,99 lei la 30,75 lei, iar cel de telemea de la 34,78 la 30,57 lei. Iar rosiile s-au ieftinit de la 6,99 lei la 6,14 lei/kilogram.

Astfel, kilogramul de banane s-a ieftinit de la 6,39 lei la 5,09 lei, iar cel de portocale a scazut de la 3,99 lei la 3,51 de lei. In schimb, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a declarat ca reprezentantii marilor magazine si ai producatorilor si procesatorilor i-au comunicat ca de la lansarea acestor promotii, acum patru-cinci zile, vanzarile au crescut in prima zi cu 20% si in a doua zi cu 35%. Au fost controlate 371 puncte de lucru, constatandu-se abateri de la prevederile legale la un numar de 302. De asemenea, s-a dispus masura de oprire temporara de la comercializare pana la intrarea in legalitate a unor produse in valoare de peste 154.320 lei. Inspectorii ANPC au mai observat ca magazinele au utilizat expresii precum "pret de discounter garantat", "ieftin", "mai ieftin" fiind indusa ideea unei vanzari cu pret redus, creandu-se consumatorului ideea unui avantaj specific al pretului cu discount, fara insa a afisa pretul actual de vanzare. De asemenea, unele supermarketuri au vandut mai scump la "oferta" decat bucatile de produse ce nu intrau in campania promotionala.

Furtuna intr-un pahar cu apa

In urma cu ceva timp, o parte a presei a derulat o adevarata campanie care vroia sa demonstreze ca marile lanturi de magazine ar fi majorat preturile la diferite alimente cu pana la 30%, inainte de reducerea taxei. Iar, Aurel Popescu, presedintele asociatiei patronale din industria de morarit si panificatie, Rompan, a aprins spiritele sustinand ca: "Unele hipermarketuri incearca ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro