Cum previi spondiloza cervicala. Exercitii simple pentru cei care stau mult la birou

Cum previi spondiloza cervicala. Exercitii simple pentru cei care stau mult la birou

Executati miscari de rotire a umerilor, mai intai in sensul acelor de ceasornic, urmate de rotiri in sensul invers acelor de ceasornic de cate cinci ori, fara pauza. Desi astfel de exercitii sunt de mare ajutor, atitudinea cu cele mai mare sanse de a ne scapa de neplaceri este postura corecta, spune kinetoterapeutul Elena Tiu.

acum 71 luni (5 May 2018)

Postura corecta, spun kinetoterapeutii, este atitudinea care ne va feri, de-a lungul vietii, de foarte multe neplaceri.

Exercitile pentru prevenirea spondilozei cervicale sau pentru a scapa de tensiune si durere in aceasta zona sunt usor de efectuat, acasa sau la birou. In cele ce urmeaza vom aminti cinci astfel de exercitii:

1. Repetati de cateva ori aceasta miscare, mentinand pret de 5-7 secunde; Rotiti capul usor spre stanga, de opt ori, apoi usor spre dreapta, tot de opt ori, facand pauze scurte la pozitia de mijloc. Coborati barbia in piept cat de mult puteti, dupa care rotiti incet capul, spre stanga de cinci ori, apoi spre dreapta, de tot atatea ori. Cu picioarele departate, ridicati umerii, mentinand pozitia timp de cateva secunde, dupa care relaxati muschii. Executati miscari de rotire a umerilor, mai intai in sensul acelor de ceasornic, urmate de rotiri in sensul invers acelor de ceasornic de cate cinci ori, fara pauza. Aplecati capul lateral, pe rand, in stanga si in dreapta, tragand astfel incat urechea sa se apropie cat mai mult de umar.

Desi astfel de exercitii sunt de mare ajutor, atitudinea cu cele mai mare sanse de a ne scapa de neplaceri este postura corecta, spune kinetoterapeutul Elena Tiu. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro