Cum poti sa fii inselat daca faci cumparaturi pe internet si cum sa te feresti de cyber-infractorii din mediul online

Cum poti sa fii inselat daca faci cumparaturi pe internet si cum sa te feresti de cyber-infractorii din mediul online

Dezvoltarea comertiului online a luat amploare in ultimii ani si in Romania si, odata cu cresterea interesului pentru cumparaturile virtuale, a crescut si numarul fraudelor produse de cyber-infractori. "Daca magazinul online este promovat prin retele de socializare, clientul ar trebui mai intai sa verifice daca brandul promovat are intr-adevar un magazin virtual, dar nu prin accesarea directa a vreunui link de pe pagina magazinului, ci prin efectuarea de cautari cu ajutorul motoarelor de cautare.

acum 27 luni (5 Dec 2017)

Dezvoltarea comertiului online a luat amploare in ultimii ani si in Romania si, odata cu cresterea interesului pentru cumparaturile virtuale, a crescut si numarul fraudelor produse de cyber-infractori. Metodele utilizare de hotii din online sunt diverse si includ programe malitioase, virusi proiectati special pentru a ataca aplicatii de internet banking sau sisteme informatice bancare. "Magazine virtuale fictive sunt create cu scopul unic de a frauda posesorii de carduri bancare prin capturarea datelor confidentiale ale cardurilor bancare. Prin share-uri si like-uri repetate, precum si prin expunerea in social media, aceste asa-zise magazine virtuale au parte de reclama consistenta", explica Teodora Dragole, purtator de cuvant al Inspectoratului Judetean de Politie Teleorman.

Desi sunt fictive si, practic, nu vand nimic pentru ca nu exista, magazinele virtuale create cu scopul de pradui cardurile clientilor, au parte de mare vizibilitate in online si oricine poate fi pacalit.

Cum verifici un magazin din mediul virtual

Potrivit oamenilor legii, exista mai multe modalitati de a verifica un magazin online, in asa fel incat clientul sa se asigure ca acesta exista cu adevarat. "Daca magazinul online este promovat prin retele de socializare, clientul ar trebui mai intai sa verifice daca brandul promovat are intr-adevar un magazin virtual, dar nu prin accesarea directa a vreunui link de pe pagina magazinului, ci prin efectuarea de cautari cu ajutorul motoarelor de cautare. De obicei, site-ul magazinului online fictiv utilizat de infractori este creat mai rudimentar, acestia neavand resursele si timpul de a crea unul care sa se apropie de cel al producatorului original", avertizeaza politistii.

O simpla cautare a denumirii magazinului virtual prin intermediul motoarelor de cautare poate genera rezultate care sa contina referinte clare cu privire la caracterul fraudulos al acestuia. "Daca la momentul pla... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro