Cum ne poate imbolnavi lipsa cronica de vitamine. Cum corectam deficitul si ce alimente fac minuni in depresie

Cum ne poate imbolnavi lipsa cronica de vitamine. Cum corectam deficitul si ce alimente fac minuni in depresie

Betacarotenul, antioxidantul minune care apara de boli cronice "organul ascuns" Beneficiile nestiute ale strugurilor, fructele care ne feresc de boli: tin inima sanatoasa si alunga durerile de cap Cele mai puternice "sucuri-detergent", perfecte pentru curatarea grasimilor si intarirea sistemului imunitar Top 5 cele mai benefice sucuri de legume.

acum 38 luni (17 Feb 2016)

"Vitaminele sunt substante nutritive indispensabile bunei functionari a organismului. In majoritatea cazurilor, organismul nostru este incapabil a le sintetiza singur, de aceea este important sa le asiguram prin alimentatie. Lipsa cronica de vitamine nu ne imbolnaveste imediat, dar ne face vulnerabili anumitor disfunctii organice, iar pe termen lung in fata bolilor", explica dr.

Specialistii atrag atentia ca necesarul vitaminic depinde de varsta, stare metabolica si activitate desfasurata si poate fi asigurat printr-o dieta mixta ce este alcatuita respectand piramida alimentara (cereale, fructe si legume, proteine animale si vegetale, produse lactate, lipide).

"Consumate in doze mari (prin abuzul de suplimente nutritive farmaceutice), vitaminele pot cauza diverse intoxicatii. Pacientii nu sunt sfatuiti sa depaseasca dozele necesare zilnic recomandate de expertii in domeniu.

Iata ce alimente trebuie sa consumam atunci cand avem deficit de vitamine

Vitamina A. Daca organismul duce lipsa de vitamina A, atunci este posibil sa apara probleme oftalmologice sau epiteliale. Surse importante de vitamina A sunt conopida, rosiile, ficatul, galbenusul de ou, pestele, broccoli, morcovii, laptele, branza etc. Surse importante de vitamina B sunt nucile, semintele, cerealele integrale, fasolea, mazarea, lintea. Carenta de vitamina C produce oboseala, dureri articulare, carii dentare, etc. Cele mai bune surse de vitamina C sunt coacazele, capsunile, citricele, ardeiul rosu si verde, varza, conopida, rosiile si spanacul. Alte manifestari care apar pe deficit de vitamina D sunt spasmofilia, problemele stomatologice si decalcifierea oaselor. Alimentatia trebuie sa fie bogata in peste, ficat, galbenus de ou, lactate. In special femeile insarcinate sau care alapteaza au mare nevoie de acid folic.

Va recomandam si:

De ce alimentele portocalii mentin pancr... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro