Cum ne pacalesc magazinele sa cheltuim multi bani de Craciun: culorile, mirosul si muzica, trucuri folosite de comercianti
Fara sa constienztizam, ei ne exploateaza simturile pentru a ne determina sa trecem pragul magazinelor si sa lasam mai multi bani decat ne-am propus inainte de a pleca de acasa. De exemplu, aroma de nuca de cocos folosita intr-un magazin de costume de baie ne duce cu gandul la vacanta si plaja, iar tentatia de a cumpara obiectul comercializat va fi mai mare, spun specialistii.
Manipularea consumatorilor este o stiinta, iar comerciantii se folosesc din plin de ea pentru a-si spori profitul. Fara sa constienztizam, ei ne exploateaza simturile pentru a ne determina sa trecem pragul magazinelor si sa lasam mai multi bani decat ne-am propus inainte de a pleca de acasa.
Dincolo de strategiile de marketing, cum ar fi reducerile care le lasa impresia ca facem economii, exista metode mai subtile, care ne exploateaza simturile pentru a scoate multi bani din buzunare, iar perioada Craciunului este propice punerii lor in aplicare.
Mirosul din magazine, culorile folosite pentru decorarea vitrinelor si chiar muzica pe care o ascultam cand le trecem pragul ne pot influenta deciziile la cumparaturi.
Mirosurile
Un studiu realizat de cercetatorii Universitatii de Stat din Washington in 2012 arata ca oamenii cheltuiesc cu 20% mai mult in magazinele in care miroase a citrice. Mirosul de pin, dar si aromele florale au acelasi efect asupra noastra. De exemplu, aroma de nuca de cocos folosita intr-un magazin de costume de baie ne duce cu gandul la vacanta si plaja, iar tentatia de a cumpara obiectul comercializat va fi mai mare, spun specialistii. Mirosul de creme sau pudra de bebelusi determina parintii sa cumpere produse dintr-un magazin de copii.
Intr-un experiment condus de neurologul american Alan Hirsch, 84% din participantii aflati intr-o incapere in care mirosea frumos au fost dispusi sa plateasca pentru aceeasi pereche de adidasi cu 10 dolari mai mult decat cei aflati intr-o camera fara miros.
Muzica
Chiar si melodiile pe care le ascultam in magazine influenteaza decizia de cumparare. Astfel, studiile au demonstrat ca muzica lenta determina cumparatorii sa piarda mai mult timp in magazine si sa se relaxeze, lucru care ii convinge sa faca mai multe cumparaturi. Ea este folosita adesea in superm... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro