Cum ne lecuim de pofta de dulciuri in mod sanatos

Cum ne lecuim de pofta de dulciuri in mod sanatos

Pofta exagerata de dulce ascunde de cele mai multe ori o tulburare metabolica, care anunta instalarea diabetului. Bananele, de exemplu, contin 15 grame de zahar/100 de grame fruct, in conditiile in care necesarul zilnic este cuprins intre 20 si 25 de grame, adica sase lingurite de zahar.

acum 99 luni (5 Dec 2015)

Pofta exagerata de dulce ascunde de cele mai multe ori o tulburare metabolica, care anunta instalarea diabetului. Medicii sustin insa ca dorinta imposibil de controlat de a manca ceva dulce este si un mod prin care organismul ne atrage atentia asupra unei carente de crom si magneziu, sau o reactie a organismului la stres. Solutia pentru a scapa de pofta de dulce nu este sa ne indopam cu ciocolata si prajituri puternic procesate, pentru ca astfel nu facem decat sa ne stresam ficatul si pancreasul, ultimul fiind fortat sa elibereze o cantitate mai mare de insulina.

In plus, consumul excesiv de dulciuri nu face decat sa intretina pofta de a manca prajituri; desi pe moment avem senzatia ca ne-am saturat si ca nu mai avem nevoie de hrana, starea de satietate nu este una de durata. Solutia indicata de nutritionisti celor care au o apetenta pentru dulce este sa reduca aportul de zahar din alimentatie. Pe langa antioxidanti, acestea au un continut ridicat de fibre si fructoza, fapt ce le transforma intr-o alternativa sanatoasa la dulciurile din comert. Printre fructele care pot suplini oricand ciocolata se numara smochinele, perele sau merele, care au un continut acceptabil de zahar ( intre 7 si 13 grame/portie). De asemenea, fresh-ul de fructe sau legume dulci reprezinta varianta mult mai ieftina si sanatoasa a sucului din comert. Sfecla rosie si morcovii sunt de asemenea o alternativa sanatoasa la produsele dulci din comert. Bananele, de exemplu, contin 15 grame de zahar/100 de grame fruct, in conditiile in care necesarul zilnic este cuprins intre 20 si 25 de grame, adica sase lingurite de zahar. Alimente bogate in crom si magneziu Pofta de dulce poate fi combatuta si prin consumul unor alimente bogate in magneziu si crom-un mineral cunoscut pentru faptul ca reduce pofta de mancare si regleaza nivelul zaharului din sange. Printre alimentele care ajuta la diminuarea poftei de a consuma zaharuri se numara orezul, cerealele integrale, nucile, broccoli, porumbul, ouale,... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro