Cum ne afecteaza deficienta de fier din corp. Primul semnal de alarma: oboseala aparent nejustificata

Cum ne afecteaza deficienta de fier din corp. Primul semnal de alarma: oboseala aparent nejustificata

"Organismul foloseste fierul pentru a crea hemoglobina care se gaseste in hematii (eritrocite, globule rosii) si are rolul de a fixa oxigenul din aer la nivelul plamanilor si de a-l transporta in tot organismul, la celule. Specialistii spun ca resveratrolul, care se gaseste in compozitia prunelor inchise la culoare, intre indigo si negru si visiniul cel mai inchis, este un colorant polifenolic, considerat cel mai puternic antioxidant cunoscut pana acum, de 4-5 ori mai puternic decat betacarotenul, de 50 de ori mai puternic decat vitamina E si de 20 de ori mai puternic ca vitamina C.

acum 5 luni (12 Jan 2018)

"Organismul foloseste fierul pentru a crea hemoglobina care se gaseste in hematii (eritrocite, globule rosii) si are rolul de a fixa oxigenul din aer la nivelul plamanilor si de a-l transporta in tot organismul, la celule. Daca exista deficienta de fier in corp, globulele rosii vor fi putine si atunci apare starea de oboseala. Fierul, un microelement esential pentru sanatatea noastra, intra in alcatuirea hemoglobinei, este esential in procesele de oxidoreducere si in sinteza acizilor nucleici, ajuta la apararea organismului de diferiti factori infectiosi", explica dr. Printre problemele care apar se afla apatia, dificultatea de concentrare, paloarea fetei, respiratia grea si unghii fragile. O dieta echilibrata, bazata pe fructe, legume si cereale poate reface cantitatea de fier necesara unei sanatati optime. Fierul se gaseste in: linte, soia, naut, ovaz, alge, galbenusul de ou, painea integrala, spanac, mei, semintele de floarea-soarelui, mazare, ciuperci, urzici, broccoli, sparanghel, patrunjel, cirese, banane, avocado, prunele uscate, stafide, migdale. Patrunjelul contine proteine (20%), flavonoide (intretin membranele celulelor sangelui, au rol de antioxidant), uleiuri esentiale, fier, calciu, fosfor, mangan, inositol, sulf, vitamina K, betacaroten si, in special, vitamina C. Este bogat in vitamina A, vitamina C, vitamina B si E, mangan, fier, fosfor, potasiu, iod, clorofila si magneziu. Continutul de vitamina C este mai mare de patru ori decat cel din portocala, iar continutul de fier este mai mare decat cel al spanacului. Actiunea vitaminei C Mecanismul prin care prunele combat anemia si previn reaparitia acesteia nu este legat de continutul ridicat de fier al acestor fructe, ci datorita actiunii vitaminei C, care intervine in absorbtia fierului la nivelul organelor digestive, jucand astfel un rol indirect in prevenirea si tratarea anemiei feriprive. Specialistii spun ca resveratrolul, care se gaseste in compozitia prunelor inchise la culoare, intre indigo si n... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro