Cum functioneaza Dacia Electron, modelul experimental dezvoltat la Pitesti a carui baterie se incarca wireless. Cand va intra in teste noul concept

Cum functioneaza Dacia Electron, modelul experimental dezvoltat la Pitesti a carui baterie se incarca wireless. Cand va intra in teste noul concept

Dacia Electron este un concept de vehicul electric realizat la Centrul de cercetare "Ingineria automobilului" de la Universitatea din Pitesti in colaborare cu Renault Technologie Roumanie in cadrul unui acord de parteneriat pentru activitati de cercetare stiintifica si formare in domeniul vehiculelor electrice incheiat in anul 2017. Mai exact, este vorba de un proiect universitar realizat de un colectiv condus de Conf.dr.ing Danut Gabriel Marinescu, format din cadre didactice, studenti de la specializarea "Autovehicule rutiere" si doctoranzi din cadrul scolii doctorale "Ingineria autovehiculelor" "Vehiculul electric este construit pe un autoturism Dacia Sandero Stepway, prin inlocuirea sistemului clasic de propulsie cu un nou sistem electric (AMBRA) conceput in laboratorul "Sisteme alternative de propulsie- Vehicule electrice si Hibride" din cadrul centrului.

acum 24 luni (21 Dec 2017)

Dacia Electron este un concept de vehicul electric realizat la Centrul de cercetare "Ingineria automobilului" de la Universitatea din Pitesti in colaborare cu Renault Technologie Roumanie in cadrul unui acord de parteneriat pentru activitati de cercetare stiintifica si formare in domeniul vehiculelor electrice incheiat in anul 2017.

Mai exact, este vorba de un proiect universitar realizat de un colectiv condus de Conf.dr.ing Danut Gabriel Marinescu, format din cadre didactice, studenti de la specializarea "Autovehicule rutiere" si doctoranzi din cadrul scolii doctorale "Ingineria autovehiculelor" "Vehiculul electric este construit pe un autoturism Dacia Sandero Stepway, prin inlocuirea sistemului clasic de propulsie cu un nou sistem electric (AMBRA) conceput in laboratorul "Sisteme alternative de propulsie- Vehicule electrice si Hibride" din cadrul centrului. Propulsarea vehiculului este realizata de un motor asincron cu puterea maxima de 32 kW, alimentat de la o baterie litiu-ion cu o tensiune de 250V", explica, pentru Adevarul, conf. ing Danut Gabriel Marinescu, directorul Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului (CCIA) si coordonatorul Laboratorului Sisteme alternative de propulsie - Vehicule Electrice si Hibride din cadrul Universitatii din Pitesti.

Acumulatorului masinii se poate incarca prin cablu de la o statie casnica/publica,) dar si pe principiu a sistemului de incarcare inductiva. "Incarcarea bateriei de tractiune se poate face in mod clasic prin cablu de la o priza de 16A/32A si prin inductie (Wireless). De precizat ca sitemul experimental de alimentare inductiva implementat pe Dacia ELECTRON a fost realizat de un colectiv de cercetatori de la ICMET Craiova si INDAELTRAC Craiova coordonat de domnul prof. Andrei Marinescu", mai spune Foto: Incarcarea prin cablu de la o statie de incarcare casnica/publica (stanga) si schema de principiu a sistemului de incarcare inductivaDe precizat ca acest proiect nu are nic... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro