Cum faci un plan de alimentatie sanatoasa. Reguli de aur in stabilirea meniului zilnic

Cum faci un plan de alimentatie sanatoasa. Reguli de aur in stabilirea meniului zilnic

Inainte de a merge la cumparaturi e bine sa intocmim o lista cu tot ce avem nevoie, in functie de ce intentionam sa gatim in zilele urmatoare, dar si de rezervele pe care le avem in camara. Eroarea cea mai frecventa pe care o fac aceia care au inteles gresit principiul micul dejun este cea mai importanta masa a zilei este consumul de preparate traditionale care sunt fie incarcate in grasimi (omlete sau ochiuri prajite in ulei, la care adauga sunca, slanina si carnati, branzeturi garse, lapte sau iaurt de capra sau bivolita, fie cantitati crescute de carbohidrati sau zahar - placinte, gogosi, produse de patiserie, cereale cu adaos de zahar sau batoane de cereale, mai spune prof.

acum 77 luni (28 Apr 2016)

Inainte de a merge la cumparaturi e bine sa intocmim o lista cu tot ce avem nevoie, in functie de ce intentionam sa gatim in zilele urmatoare, dar si de rezervele pe care le avem in camara.

Scopul listei este acela de a nu cumpara dupa principiul "nu stiu daca am nevoie, dar mai bine sa fie decat sa lipseasca", explica prof.dr.

Marele risc al acestui tip de rationament atunci cand cumparam mancare, mai spune profesorul, este ca un exces de alimente, mai ales perisabile, pe rafturile camarii sau ale frigiderului impun aruncarea sau, mai grav, consumul acestor alimente.

"Niciodata sa nu mergeti flamanzi la cumparaturi de alimente!", este o alta regula de care trebuie sa tinem cont. Regula de aur este aceea ca mesele bogate din punct de vedere al aportului caloric trebuie sa se regaseasca in perioadele din zi cand suntem mai activi. Care este necesarul caloric

Numarul de calorii pe care trebuie sa le consumam in fiecare zi depinde de varsta, gen si grad de activitate fizica.

Pentru un barbat intre 26 si 30 de ani cu activitate moderata, necesarul caloric este de 2.600 si de 3.000 daca este activ, si de 2.000 si 2.400 pentru o femeie de aceeasi varsta moderat activa,respectiv activa.

Intre 41 si 45 de ani un barbat activ ar trebui sa se limiteze la 2.800 de kcal pe zi, iar o femeie la 2.200, in timp ce un barbat trecut de 65 de ani, activ, ar trebui sa consume 2.600 de calorii, iar o femeie de aceeasi varsta 2.000 de kcal.

Specialistii nutritionisti au demonstrat ca aportul caloric trebuie sa fie repartizat diferit celor trei tipuri de substante nutritive de care avem nevoie ca sp functionam normal, respectiv: 50-55% glucide (carbohidrati), 30-35% grasimi si 12-15% proteine. Cea ce este de evitat este consumul la o masa a 1.000 de kcal si a 4-5 mese de cate 200 de kcal. Persoanele care nu sar peste micul deju... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro