Cum explica profesorii rezultatele dezastruoase de la simularea la BAC

Cum explica profesorii rezultatele dezastruoase de la simularea la BAC

Datele furnizate de Ministerul Educatiei arata ca doar 64,6% dintre elevii de clasa a XII-a au obtinut note peste 5 la limba si literatura romana, cu toate ca profesorii au catalogat subiectele date la examen ca fiind usoare. Totodata, profesoara de romana, de la Colegiul "I.L.Caragiale",Adina Papazi considera ca subiectele de la limba si literatura romana au fost usoare, iar rata de promovare a simularii la aceasta materie ar fi trebuit sa fie mai mare.

acum 74 luni (21 Mar 2016)

Datele furnizate de Ministerul Educatiei arata ca doar 64,6% dintre elevii de clasa a XII-a au obtinut note peste 5 la limba si literatura romana, cu toate ca profesorii au catalogat subiectele date la examen ca fiind usoare. In ceea ce priveste proba obligatorie a profilului - Matematica sau Istorie, 53,2% dintre elevii de clasa a XII-a care au participat la simularea examenului au obtinut, la aceste materii, nota peste 5. Potrivit profesorului de matematica Stefan Vlaston, cea mai plauzibila expicatie pentru rezultatele simularii de la Bacalaureat este lipsa de motivatie a elevilor pentru simulare. Pe de alta parte, nu stim daca procentele sunt reale, in contextul in care nu stim cati elevi au lipsit. Ministerul ne prezinta situatia de promovare a elevilor care s-au prezentat la simulari, dar cei care nu s-au prezentat nu sunt tot ai nostri?!", ne-a declarat profesorul Stefan Vlaston. Totodata, profesoara de romana, de la Colegiul "I.L.Caragiale",Adina Papazi considera ca subiectele de la limba si literatura romana au fost usoare, iar rata de promovare a simularii la aceasta materie ar fi trebuit sa fie mai mare. Nu exista scoala diferentiata Profesorul Stefan Vlaston considera ca rezultatele sunt efectul unui sistem de invatamant de tipul "Patul lui Procust", in care nu exista termenul de "scoala diferentiata". Mai mult decat atat nu avem scoala diferentiata, astfel incat sa se predea in functie de personalitatea, inclinatiile, capabilitatile si resursele elevului. "Mare lucru nu mai e de facut. Sa recupereze elevii in cateva luni ce nu au reusit in ani de zile este imposibil", a comentat profesorul de matematica, Stefan Vlaston. Conform profesoarei de romana, Adina Papazi, o noua simulare nu are ce sa strice, pentru ca abia stiu si copiii cum isi planifica invatarea si isi afla punctele slabe. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro