Cum echilibram hormonii fericirii pe timpul iernii: scurt ghid al starii de bine

Cum echilibram hormonii fericirii pe timpul iernii: scurt ghid al starii de bine

Serotonina e produsa la nivelul creierului si este implicata in procesul depresiei si in senzatia de somnolenta asociata cu trezitul mult prea tarziu, printr-un mecanism pe cat de rapid, pe atat de simplist: cand soarele apune, serotonina e transformata in melatonina, iar la rasaritul soarelui acest proces se opreste, numai daca reusesti sa fii treaz", declara profesoara de yoga Dana Tupa, acreditata international de cele unul dintre cele mai importante foruri din lume. Cum echilibram starea de bine pe timpul iernii Din cauza ca, pe timp de iarna, suntem supusi unei cantitati mult mai mici de lumina, exista riscul tot mai crescut sa dezvoltam de la usoare stari de depresie la stari tot mai avansate.

acum 30 luni (7 Dec 2017)

In opinia cunoscutei profesoare de yoga Dana Tupa, impactul luminii asupra comportamentului nostru se masoara prin doua elemente - melatonina si serotonina - care actioneaza ca directoare artistice ale dispozitiei noastre. In limbaj popular, sunt denumite si hormonii fericirii, deci se pare ca fericirea nu este un concept chiar atat de abstract pe cat credeam, ci este legata cumva de chimie, mai precis de chimia corpului nostru. Serotonina e produsa la nivelul creierului si este implicata in procesul depresiei si in senzatia de somnolenta asociata cu trezitul mult prea tarziu, printr-un mecanism pe cat de rapid, pe atat de simplist: cand soarele apune, serotonina e transformata in melatonina, iar la rasaritul soarelui acest proces se opreste, numai daca reusesti sa fii treaz", declara profesoara de yoga Dana Tupa, acreditata international de cele unul dintre cele mai importante foruri din lume.

De ce suntem mai fericiti vara decat iarna

Numeroase studii au demonstrat legatura intre productia de serotonina si alternanta zi-noapte, si au ajuns la concluzia ca oamenii sunt mai fericiti in timpul verii (datorita duratei mai mari a zilei, deci a cantitatii mai mari de lumina). "Melatonina se afla in stransa legatura cu momentul zilei si lumina la care suntem expusi, este produsa de glanda pineala si regleaza starea de somn.

Cum echilibram starea de bine pe timpul iernii

Din cauza ca, pe timp de iarna, suntem supusi unei cantitati mult mai mici de lumina, exista riscul tot mai crescut sa dezvoltam de la usoare stari de depresie la stari tot mai avansate. Pentru a ajuta la echilibrarea celor doi hormoni, avem la dispozitie urmatoarele solutii naturale si la indemana oricui:

Luminoterapia

Daca avem posibilitatea, ideal ar fi sa ne programam la inceputul lui ianuarie o vacanta de 15 zile, intr-o tara cu mult soare. Varianta mai putin costisitoare e... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro