Cum consumam fructele de sezon. Reguli de aur impartasite de un nutritionist

Cum consumam fructele de sezon. Reguli de aur impartasite de un nutritionist

De exemplu, in caserola se pot pune bastonase de morcov, rosii cherry, bucatele de mar taiate, cu tot cu coaja, pentru un plus de fibre, cu foarte putina zeama de lamaie adaugata. Este bine, de asemenea, ca aceasta masa de iaurt cu fructe sa fie alternata, din cand in cand, cu paine integrala asociata cu proteine si grasimi, de exemplu, cu ou si branza, si legume (rosii, castraveti sau ardei), facand aceste alegeri pentru a avea un mic-dejun variat, ceea ce determina o flora intestinala normala, care ne asigura imunitatea", a completat dr.

acum 47 luni (10 Sep 2017)

Specialistul sustine ca fructul poate reprezenta gustarea ideala pentru intervalul de dinainte de pranz. Caserolele pregatite de parinti, cu un mix de fructe si legume sunt o idee foarte buna. De exemplu, in caserola se pot pune bastonase de morcov, rosii cherry, bucatele de mar taiate, cu tot cu coaja, pentru un plus de fibre, cu foarte putina zeama de lamaie adaugata. Se mai pot pune boabe de struguri, feliute de banana. Acum se gasesc caserole cu sistem de aerisire, au si furculite de culori diferite, ceea ce ii atrage pe copii.

Specialistul sustine ca nu este contraindicat sa combini fructele cu legumele: "In acest mod aduci un aport mai mare de fibre, ceea ce determina o crestere mai lenta a glicemiei si mai multa energie pe mai mult timp".

Chiar daca la micul-dejun consumam fructe in iaurt sau in alta forma, putem sa mai mancam un fruct si la gustarea dintre mese, care poate fi o banana mica sau un mar, o para sau un ciorchine mic de strugure. "Sa fim atenti, pentru ca un ciorchine mare de strugure de 100 de grame contine echivalentul a patru lingurite de zahar, ceea ce e mult pentru o gustare. Este bine, de asemenea, ca aceasta masa de iaurt cu fructe sa fie alternata, din cand in cand, cu paine integrala asociata cu proteine si grasimi, de exemplu, cu ou si branza, si legume (rosii, castraveti sau ardei), facand aceste alegeri pentru a avea un mic-dejun variat, ceea ce determina o flora intestinala normala, care ne asigura imunitatea", a completat dr. Daca dupa cina, la ora 22.00, te asezi la un film si mananci fructe in cantitate mare, acest gest nu va face decat sa creasca nivelul zaharului din sange, aducand o cantitate mare de energie. Aceasta, nefiind utilizata imediat de organism, deoarece nu facem efort fizic, se va depune sub forma de grasime.

Specialistul a subliniat faptul ca este importanta atat cantitatea fructelor consumate, dar si calitatea lor, iar cel mai important este sa consumam produse de sezon: "In ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro