Cum au reusit romanii sa construiasca 4.000 de kilometri de drumuri in Dacia in 10 ani. Romanii au construit 550 de kilometri de austostrazi in 25 de ani

Cum au reusit romanii sa construiasca 4.000 de kilometri de drumuri in Dacia in 10 ani. Romanii au construit 550 de kilometri de austostrazi in 25 de ani

Din pacate proiectul european a fost abandonat la moartea imparatului, cand zonele de stepa de la est si de la vest de Dacia au fost cedate nomazilor de neam iranian (iazigii si roxolanii). Succesul lui Traian Guvernarea lui Traian a fost una de maxima eficienta, caci "cel mai bun dintre principi" a fost bine secondat, numai de mari generali, ci si de specialisti de prima marime (in arhitectura, inginerie, hidraulica sau topografie) si a fost consiliat de mari oameni de cultura (filosofi, istorici, literati). "Ei bine, daca veti merge la Roma si veti intra in for pe via sacra, pe unde se intorceau toate trupele invingatoare, veti constata ca drumul de la Porolissum este la fel de bine construit ca cel din centrul Romei" Alexandru Diaconescu, istoric Drumul din Porolissum la fel de bun ca cel din Roma Profesorul Diaconescu a vorbit despre tehnica de construire a drumurilor din Dacia romana: " Asa cum au descoperit betonul, pe care noil l-am redescoperit la miljocul sec. Tibiscum este la 50 km - 36 mii pasi de Bersobis si tot la 50 km de Sarmizegetusa, Petrae (Simeria) era la 50 km atat de Sarmizegetusa cat si de Apulum, iar Salinae (Razbioeni - OcanMures) se gasea exact la jumatatea distantei dintre Apulum si Napoca. Peste 40% din reteaua de drumuri publice din Romania, cu o lungime totala de 84.185 de kilometri, este formata din dru?muri pietruite sau de pamant, in timp ce jumatate din soselele care au fost modernizate de-a lungul timpului au deja du?rata de serviciu depasita, ceea ce in?seamna ca circulatia pe acestea este ingreu?nata de asfaltul deteriorat, gropi si deni?velari, arata datele de la Institutul National de Statistica, valabile la finalul anului 2012.

acum 67 luni (25 Jul 2015)

Alexandru Diaconescu, profesor la catedra de Istorie antica si Arheologie a Facultatii de Istorie-Filosofie (Univeristatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca), a explicat pentru "Adevarul" cum construiau romanii drumuri in Dacia. "In mai putin de 10 ani de la cucerirea Daciei intreaga retea rutiera a noii provincii fusese realizata. Mai bine de 4.000 km de drum pietruit si pavat cu lespezi lega asezarile urbane si rurale, precum si taberele militare din toata Dacia romana, lucru bine documentat arheologic. In lucrarea intitulata Drumurile din Dacia romana (Cluj-Napoca 2006), mai tanarul meu coleg Florin Fodorean avanseaza cifra de 4.378 km pentru drumurile pietruite din Dacia. Un pod peste Dunare, care sa poata fi comparat cu cel construit la Drobeta de catre Apollodor din Damasc, am reusit sa duram la Fetesti-Cernavoda, numai la sfarsitul sec. 500 de kilometri de "drum imperial" in 2 ani

"Revenind la romani, putem afirma cu certitudine ca in numai 2 ani de la cucerire, pe cand noua provincie era inca in curs de organizare, a fost dat in folosinta principalul drum al Daciei romane, sau "calea imperiala", care lega Lederata pe Dunare, de Porolissum in Salaj. Acest drum cuprindea cinci tronsoane de cate 100 km (72 mii de pasi): Ledarata - Bersobis (sediul legiunii a IV-a Flavia Felix sub Traian), Bersobis - Sarmizegetusa (sediul guvernatorului Daciei sub Traian), Sarmizegetusa - Apulum (sediu al legiunii a XIII-a Gemina de la Traian la Aurelian), Apulum - Napoca (probabil sediu al legiunii I Adiutrix sub Traian), Napoca - Porolissum (punctul de iesire din provincie). Dar iata ca "borna kilometrica" (milliarium) descoperita la Aiton, cam la jumatatea distantei dintre Potaissa si Napoca, ne informeza ca o portiune de 10.000 de pasi (cca.

Constructori au fost cohorta I de Hispani, unitatea auxiliara de infanterie campata pe vremea aceea la Potaissa.

Traian a planuit un drum urma sa lege Marea Neagra de Oceanul At... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro