Cum au intrat Mircea Postelnicu si Diana Cavallioti in pielea personajelor Toma si Ana, din filmul "Ana, mon amour"

Cum au intrat Mircea Postelnicu si Diana Cavallioti in pielea personajelor Toma si Ana, din filmul

Dupa proiectia pentru presa a filmului "Ana, mon amour", principalii realizatori ai filmului, printre care regizorul Calin Peter Netzer (premiat la Berlin pentru "Pozitia copilului"), monteuza Dana Bunescu (premiata la Berlin pentru acest film) si actorii Mircea Postelnicu si Diana Cavallioti au acceptat sa vorbeasca cu noi despre culisele realizarii acestei productii. La inceputul perioadei de repetitie am avut cateva intalniri la recomandarea lui Calin cu Cezar, intalniri in care eu aveam ca tema sa-l observ pe el, sa descopar anumite ticuri, anumite modalitati de exprimare si au fost niste lucruri pe care le-am luat, dar in acelasi timp munca pe care am facut-o si studiul asupra lui Cezar s-a intamplat in masura chiar mai mare asupra lui Calin pentru ca asa cum spunea si Calin, Ok este pornit de la Cezar si de la cartea lui, dar este dus mai departe si adus din experienta lui. In acelasi timp, atat eu, cat si Diana, am fost la sedinte de terapie, am inceput sa mergem la sedinte de terapie in prima faza pentru a avea un reper , si toate aceste lucruri pe care le-am facut in procesul de pregatire au ajutat foarte mult si au fost foarte importante in a intra in piela personajului. E vorba de un scenariu si de o partitura la care nu stai sa te gandesti oare, ideea era daca puteam eu sa fac lucru acesta si cumva am avut incredere si in mine si am facut-o. Nu este o ecranizare si regizorul a dezvoltat de la bun inceput filmul intr-o alta directie, directia pe care a vrut-o el, inca din momentul in care am scris scenariul cu el, a ales doar cateva scene din cartea mea si apoi am construit impreuna, intr-o prima faza doar noi doi, apoi el cu Iulia Lumanare am construit impreuna povesti noi, care nu sunt in carte si care duceau de fapt in zona pe care a urmarit-o Netzer, sa ilustreze influenta artistica.

acum 40 luni (3 Mar 2017)

Dupa proiectia pentru presa a filmului "Ana, mon amour", principalii realizatori ai filmului, printre care regizorul Calin Peter Netzer (premiat la Berlin pentru "Pozitia copilului"), monteuza Dana Bunescu (premiata la Berlin pentru acest film) si actorii Mircea Postelnicu si Diana Cavallioti au acceptat sa vorbeasca cu noi despre culisele realizarii acestei productii.

Mircea Postelnicu: "I-am studiat pe Cezar si Calin pentru rol"

"Weekend Adevarul": Cum ati documentat personajul?

Mircea Postelnicu: Nu, romanul nu-l citisem, nu l-am citit si nici pana in momentul asta nu l-am citit. In procesul de repititie, evident cand a venit Calin si a inceput sa ne vorbeasca despre scenariul de unde a plecat el, ne-a vorbit si de unde a pornit el. Evident a venit intrebarea logica: Si, citim romanul ?, Calin, asa cum spunea si Cezar inainte a pornit de la scenariul, dar s-a indepartat de povestea cartii si atunci a ales sa nu fie asta un punct. Si atunci ne-am concentrat mult mai mult pe forma lui, pe mesajele de acolo.

Cunosteati si variantele intermediare de scenariu? A fost o etapa preliminara intalnirii noastre la repetitii si acolo au lucrat ei impreuna, dar o data ce am inceput repetitile au fost momete in care eram prezenti. O data stabilit scenariul a fost un lucru exact si precis. Am devint actor al Teatrului la doua saptamani dupa ce am primit rolul acesta si da am ajuns sa i-au acest rol in urma unui casting. Nu stiam nimic, mi s-au trimis scenele pentru casting, evident au fost mai multe intalniri, dupa aceea mi s-a trimis si scenariul in forma in care era atunci. Nu stiam foarte multe despre acest subiect si despre ideea de psihanlaiza, despre ideea de dependenta si co-dependenta, au fost lucruri pe care le-am descoperit si cu care m-am intalnit aici. De lucruri, de repetitie, de filmare.

Scena visului dintre Ana si Toma, impartasirea tuturor sentimentelor pe care le-au strans de-a lungul anilor.... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro