Cum au intrat in folclor reclamele de la televizor: "Intra fara probleme in mintea telespectatorului"

In cazul altora, sloganul este atat de usor de folosit in activitatile, in relatiile de zi cu zi, incat il preiei si il aduci la nivel de expresie secundara, care se repeta si ramane intiparita in memoria colectiva. Invata, in sensul asta, cum sa foloseasca anumite cuvinte, cum sa le ordoneze, pe ce sa puna accentul, cum sa fie concordanta intre imagine si anumite cuvinte, ca impactul sa fie cat mai puternic, iar asocierea sa fie cat mai bine facuta si sa ramana cat mai mult in memoria de lunga durata. Sloganul lucreaza in asa fel incat sa vrei un anumit produs sau sa iti vina in minte, sa te duca in mod inconstient spre acel produs", completeaza Rosner, care nu omite si faptul ca frecventa cu care este difuzata o reclama genereaza automat modul in care mesajul si, implicit, frazele-cheie raman in memoria constienta si cea inconstienta. Ce pot eu sa spun e ca singurul clasament in care au aparut reclamele astea doua, ca le-ai pomenit, atunci cand s-a facut festivalul de publicitate , care a inchis deceniul trecut de publicitate, au fost alese de catre directorii de creatie din Romania drept cele mai bune spot-uri TV din deceniul trecut.

acum 78 luni (10 Aug 2016)

"Laser, frate!", "Ala negru de respira greu, il stii? Si pentru ca, trebuie sa recunoastem, sunt atat de bune incat au intrat in limbajul curent al romanilor. Stiu sa se foloseasca anumite tertipuri ca sa atraga. Pentru ca tot romanii stiu sa faca haz de necaz si sa foloseasca umorul pe post de mijloc de vanzare. Asa se intampla cu industria publicitara, care, dupa Revolutie, a dat o serie de fraze cheie in reclame bine gandite si care in cele din urma au devenit parte a vocabularului zilnic.

"Adevarul" a stat de vorba cu Bogdan Naumovici, fondatorul agentiei 23 Communication Ideas, si cu psihologul Keren Rosener pentru a descifra felul in care anumite fraze din reclamele romanesti au intrat in folclorul urban.

Romanii preiau frazele cu alt sens decat cel destinat

Bogdan Naumovici, cratorul unor reclame si fraze-simbol care dainuie in mintea si in limbajul romanilor chiar si dupa multi ani de la lansare, spune ca nu exista o reteta secreta prin care cuvinte raman intiparite. "La un moment dat, intra in folclorul urban, dar fiind faptul ca sunt repetate multa vreme prin mass-media la vremea lor si ajung la foarte multa lume. Am o gramada de exemple cand ma asteptam ca publicul sa retina cu totul altceva, care a fost scris mai elaborat sau in ideea ca va fi retinut. Uite, de exemplu, sintagma , pe care lumea a preluat-o din reclama cu , in momentul in care am scris si am spus asta era, de fapt,

si, cumva fara sa mai spun, era un

acolo, . Lumea a preluat

ca si cum ar fi sinonim cu beton, cu misto, cu, mama, super tare! A fost preluata cu totul alt sens de cum am spus-o eu. E flatant ca lumea sa preia lucruri de la tine, dar nici sa stii ce va prelua", arata Naumovici. Naumovici s-a folosit de o tehnica ingenioasa si de preferinta romanilor pentru "Razboiul Stelelor" pentru a realiza o reclama apreciata.

"Trebuia sa facem reclama unui televizor si in loc sa vorbim desp... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro