Cum au fost botezate statiile de metrou din Bucuresti: "Nu s-a bagat Ceausescu, inginerii au decis"
Inginerii care au lucrat la planurile pe care i le-au prezentat dictatorului Nicolae Ceusescu au fost cei care au decis care va fi numele pe care il va purta fiecare statie din Bucuresti. M-am gandit cam cum am putea sa o numim si am ajuns la concluzia ca cel mai bine este Anghel Saligny, fiind cel care a facut si podul peste care trecem ca sa ajungem la mare", explica fostul director Metrorex.
Povestea metroului bucurestean a rasarit pe vremea lui Dimitrie Leonida insa abia in vremea regimului comunist inginerii au inceput sa sape tunelurile de metrou.
Astfel, a dat ordin sa inceapa sapaturile la tunelurile de metrou si la inceput muncitorii nici nu stiau la ce lucreaza.
Statii numite dupa zone cunoscute
Numele statiilor de metrou au fost stabilite, explica fostul director Metrorex Gheorghe Udriste, inca din faza de proiectare a retelei subterane din Capitala. Inginerii care au lucrat la planurile pe care i le-au prezentat dictatorului Nicolae Ceusescu au fost cei care au decis care va fi numele pe care il va purta fiecare statie din Bucuresti. "Numele statiilor s-a dat din faza de proiectare si s-a avut in vedere numele locului in care urma sa fie construita.
Chiar si asa, in 2009 fostul director a luat decizia sa schimbe numele unor statii care nu mai aveau denumiri actualizate. Spre exemplu, nu multi stiu ca in Bucuresti exista o statie de metrou care se numea "Linia de centura". M-am gandit cam cum am putea sa o numim si am ajuns la concluzia ca cel mai bine este Anghel Saligny, fiind cel care a facut si podul peste care trecem ca sa ajungem la mare", explica fostul director Metrorex.
Un alt exemplu este statia IMGB2 care a fost ulterior denumita Berceni, asa cum se numeste si zona in care aceasta este amenajata. Pentru ca Dimitrie Leonida a fost cel care s-a gandit pentru prima oara la implementarea unui sistem de transport subteran in Bucuresti, Gheorghe Udriste sustine ca nu se putea ca o statie de metrou sa nu poarte numele inginerului, astfel a aparut una denumita dupa acesta.
Si statia Petrache Poenaru a fost numita tinand cont atat de locul in care este amenajata cat si de personalitati marcante din istoria Romaniei. "In apropiere de aceasta statie e si cel mai mare complex studentesc din Romania, asa ca ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro