Cum arata proiectul primei autostrazi din Romania, conceput in 1938. Drumul urma sa lege Constanta de Bulgaria

Cum arata proiectul primei autostrazi din Romania, conceput in 1938. Drumul urma sa lege Constanta de Bulgaria

De cand s-au construit toate acestea si de cand, mai ales, mijloacele de transport sunt atat de comode, Mamaia detine prioritate fata de celelalte statiuni. Calea de rulare, care ar fi trebuit sa fie in lungime de 140 de kilometri, urma sa lege Constanta de Kranevo de astazi. Podul de la Cernavoda, ridicat de inginerul Anghel Saligny in 1895, urma sa devina piesa de muzeu, odata cu darea in folosinta a noului pod peste Dunare, cu cale de rulare rutiera si feroviara.

acum 48 luni (24 Jul 2016)

Revista "Ford Romania" relata in anul 1938: "Mamaia este una din statiunile organizate occidental, cu o plaja ultramoderna in ce priveste confortul, cu un mare hotel, cu instalatii sportive, nautice, restaurante etc. De cand s-au construit toate acestea si de cand, mai ales, mijloacele de transport sunt atat de comode, Mamaia detine prioritate fata de celelalte statiuni. Actualmente, numai pe distanta Constanta - Mamaia exista un drum pietruit pentru automobile care s-a dovedit atat de confortabil si de rapid, incat linia ferata pe aceeasi distanta a fost desfiintata (este vorba de calea ferata ce urma traseul actualului bulevard Mamaia). In timpul sezonului, la fiecare 5 minute, cate un autobuz leaga capitala Dobrogei de splendida statiune maritima", noteaza constantaoldcity.blogspot.ro, citand din articolul publicat in 1938. Astazi, ea este frecventata aproape exclusiv de aceia care au vile pe acolo", mai nota revista "Ford Romania" in 1938. Pentru a rezolva aceasta problema, Guvernul a luat decizia de a construi prima autostrada din Romania. Calea de rulare, care ar fi trebuit sa fie in lungime de 140 de kilometri, urma sa lege Constanta de Kranevo de astazi. FOTO Revista Ford Autostrada comunista Autostrada Soarelui, care leaga Capitala tarii de litoral, a fost finalizata dupa un sfert de veac. In toamna lui 1987, Autostrada Bucuresti - Constanta avea primul tronson: Fetesti - Cernavoda, o distanta de 18 kilometri. Drumul ce lega doua orase muncitoresti facea parte dintr-un plan amplu de sistematizare a Baraganului la traversarea Dunarii. Podul de la Cernavoda, ridicat de inginerul Anghel Saligny in 1895, urma sa devina piesa de muzeu, odata cu darea in folosinta a noului pod peste Dunare, cu cale de rulare rutiera si feroviara. Ca toate celelalte planuri de infrastructura, si continuarea autostrazii spre litoral a fost abandonata dupa Revolutie. Circulatia intre Bucuresti si Constanta se facea pe drumurile nationale (DN3, DN21, DN 22c) ce strabateau localitatil... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro