Cum arata "Flatoy", primul feribot electric construit in Romania. A fost facut la Braila si va naviga in Norvegia

Cum arata

Conform calculelor oferite de guvernul norvegian, conversiile vor duce la reducerea emisiilor de oxizi de azot cu 8.000 de tone pe an si la scaderea emisiilor de dioxid de carbon cu 300.000 de tone pe an, echivalentul emisiilor anuale ale 150.000 de masini. Santierul naval de la Braila este la a cincea lansare la apa din ultimele trei luni, dupa ce au primit botezul Dunarii, in aprilie si mai, cargourile fluviale "Topaz Neva" si "Topaz Lena" (nave de cate 123 de metri lungime, facute dupa acelasi proiect), un transportor de module preansamblate si nava de tip "live fish carrier".

acum 14 luni (3 Jun 2018)

Primul feribot electric construit vreodata in Romania a fost lansat la apa la santierul naval Vard Braila si pana la sfarsitul lunii iunie (dupa ce vor fi terminate o serie de lucrari la suprastructura) va pleca spre Norvegia, tara in care va fi operational. Feribotul este realizat la Braila doar in proportie de 85% - corp nava, motorizare, echipamentul hidraulic de "stocare" a masinilor, echipamentele primare - urmand ca restul echipamentelor (cele sofisticate, de navigatie si comanda) sa fie montate in santierul Vard din Brevik (Norvegia). Parte a planului norvegian de reducere a poluarii

Nava este echipata cu propulsie electrica, in sensul ca va folosi curentul stocat intr-un set de baterii care pot fi incarcate de la o statie fixa din zona de operare. De asemenea, ea are si capacitatea de a produce in caz de nevoie electricitate, cu ajutorul unor generatoare Diesel (pe motorina sau gaz lichefiat) montate la bord.

Modalitatea de propulsie neconventionala impune ca feribotul sa actioneze pe o ruta ce nu depaseste, ca timp de executie, 55 de minute (asta fara a porni generatoarele Diesel de la bord). De asemenea, trebuie mentionat ca nava poate merge la fel de bine si inainte si in marsarier, avand doua motoare si doua elice, la prova si la pupa.

Dupa lansarea la apa, nava a fost tractata in zona unde vor continua lucrarile FOTO Vard Braila

Feribotul poate transporta maximum 550 persoane (pasageri si echipaj) si 180 de masini standard.

Norvegia ofera in acest moment 120 de rute de feribot care faciliteaza trecerea a 20 de milioane de masini anual in zonele fiordurilor intr-un relief considerat mult prea complicate tehnic si financiar pentru constructia de poduri. Pe langa constructia efectiva de feriboturi noi alimentate complet electric, operatorii vizeaza conversia a 84 de platforme existente de la diesel la electric in cazul celor 70% dintre na... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro