Cum arata astazi Uzina RATB, locul in care s-au fabricat de-a lungul vremii 600 de tramvaie

Cum arata astazi Uzina RATB, locul in care s-au fabricat de-a lungul vremii 600 de tramvaie

In anul 1909, in perimetrul in care astazi isi desfasoara activitatea Uzina de Reparatii "Atelierele Centrale" (URAC) din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), lua fiinta Societatea de Tramvaie Bucuresti (STB). Odata cu dezvoltarea retelei de transport feroviar de suprafata in Bucuresti, in interiorul uzinei au inceput activitatile de modernizare a parcului aflat deja in exploatare, constructie de vagoane-remorca si chiar asamblare de vagoane motoare.

acum 94 luni (10 Jun 2015)

In anul 1909, in perimetrul in care astazi isi desfasoara activitatea Uzina de Reparatii "Atelierele Centrale" (URAC) din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), lua fiinta Societatea de Tramvaie Bucuresti (STB). Odata cu dezvoltarea retelei de transport feroviar de suprafata in Bucuresti, in interiorul uzinei au inceput activitatile de modernizare a parcului aflat deja in exploatare, constructie de vagoane-remorca si chiar asamblare de vagoane motoare.

"In perioada de inceput a transportului in comun, in Bucuresti existau tramvaie trase de cai.

600 de tramvaie

Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, STB devine ITB si activitatea de fabricatie a vagoanelor de tramvai de toate tipurile se dezvolta. Astfel, isi amintesc reprezentantii RATB, pana in anii '90 din uzina situata in mijlocul Bucurestiului au iesit 600 de tramvaie. Dintre acestea, 175 de tramvaie au ajuns pe strazile din alte mari orase ale tarii, precum Constanta, Iasi sau Brasov.

Dupa adoptarea unei strategii prin care se urmareau achizitia de autobuze si troleibuze noi si modernizarea parcului de tramvaie, in anul 1990, ITB se transforma in RATB. Directorul actual al RATB sustine ca din banii pe care ii are uzina anul acesta isi permite doar sa fabrice trei tramvaie si sa modernize alte trei, desi o multime de mijloace de transport in comun zac avariate in depourile regiei. "In conditii normale, daca am avea tot ce ne trebuie, am putea sa fabricam in jur de 16, 18 tramvaie aici", a precizat Vicentiu Daniel Antonescu, directorul RATB.

Astazi, in incinta uzinei se afla o sala de reparatii in care sunt reconditionate si modernizate, in special, tramvaiele. Teoretic, durata de viata a unui tramvai este de 15 ani, dar printr-o reconditionare corecta aceasta poate fi prelungita cu alti 11 ani.

O alta incapere a uzinei este destinata fabricarii de noi tramva... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro