Cum alegem uleiul potrivit pentru masina. Diferente esentiale intre lubrefiantii minerali si cei sintetici

Cum alegem uleiul potrivit pentru masina. Diferente esentiale intre lubrefiantii minerali si cei sintetici

La aceeasi concluzie au ajuns si cei de la mecanicultau.ro - "Manualul masinii voastre va va spune ce tip de ulei trebuie sa folositi si de cate ori trebuie sa-l schimbati", dar si cei de la 4tuning.ro: "nu conteaza ce alegi, sintetic sau ulei obisnuit, important e sa il schimbi la timp si in functie de cum utilizezi masina".

acum 105 luni (28 Feb 2016)

Inainte sa vedem ce alegere e bine sa o faca soferii haideti sa stabilim ce substante contin uleiurile de motor si care este standardul de clasificare al uleiurilor in Europa. El cuprinde in proportie de 75-85% ulei de baza si in proportie de 25-15% aditivi, ai caror rol e sa imbunatateasca unele caracteristici ale uleiului. Aceste uleiuri se clasifica in 3 categorii: uleiuri de baza minerale, uleiuri de baza sintetice, uleiuri de baza semi-sintetice, adica un amestec de ulei mineral cu ulei sintetic", spun mecanicii blogului autoeconom.ro, consultati de redactorul "Adevarul". Uleiurile sunt incadrate in 11 clase, incepand de la temperaturi scazute (-35 ?C) si pana la temperatura maxima de functionare a motorului termic (+100 ?C). Uleiurile monograde sunt: de iarna - 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W - si de vara - 20, 30, 40, 50, 60", explica Tudor Cioltea, de la blogul citat.

De regula, specialistii recomanda ca in acele regiuni cu variatii mari de temperatura iarna-vara sa se foloseasca uleiurile multigrad.

Ca explicatiile sa fie si mai clare, cei de la autoeconom.ro au facut o infografie pentru "Adevarul":

Sintetic versus mineral

Uleiurile sintetice sunt rezultatul unor procedee chimice controlate. "Uleiurile sintetice ofera in plus fata de uleiurile minerale: o vascozitate mai mica la temperaturi scazute - adica motorul porneste mai usor la temperaturi scazute -, o rezistenta mai buna in ceea ce priveste formarea depunerilor solide si o stabilitate mai buna la oxidare", adauga mecanicii.

Potrivit acestora, in Europa, standardul de clasificare al uleiurilor este dat de Asociatia Constructorilor de Automobile. Aceasta imparte masinile in trei categorii: Ax/Bx - pentru motoare diesel sau benzina, Cx - pentru motoare diesel sau benzina dotate cu sisteme de post-tratare a gazelor de evacuare (spre exemplu: filtru particule), Ex - vehicule comerciale.

<... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro