Cum a fost sapat cel mai lung tunel feroviar din lume. "Cartitele" Gabi I si Gabi II le-au dat clasa celor de la metroul bucurestean - Varvara si Filofteia

Cum a fost sapat cel mai lung tunel feroviar din lume.

Precizie elvetiana: diferente de 0,00014% fata de proiect Megaconstructia elvetiana, in lungime de 57 de kilometri, consta din doua tuneluri paralele prin care trenurile vor circula cu 200-250 de kilometri pe ora.

acum 105 luni (28 Aug 2015)

Zilele trecute, odata cu prezentarea pentru media a celui mai lung tunel feroviar din lume (Gotthard Base Tunnel, in Elvetia), au iesit la iveala si datele tehnice ale megastructurii, ca si modul in care s-a lucrat la constructia ei. Precizie elvetiana: diferente de 0,00014% fata de proiect

Megaconstructia elvetiana, in lungime de 57 de kilometri, consta din doua tuneluri paralele prin care trenurile vor circula cu 200-250 de kilometri pe ora.

Se estimeaza ca tunelul, care face legatura intre localitatile Erstfeld (cantonul Uri) si Bodio (cantonul Ticino) va fi traversat de 325 de trenuri pe zi. "Cartitele" care au sapat cele doua tuburi ale tunelului pe sub Alpi - Gabriel I si Gabriel II - le-au dat astfel clasa celor care sapa alte doua tuneluri - Filofteia si Varvara - pe sub Bucuresti, care inainteaza cu 17-18 metri pe zi. Festival la inaugurare

Administratorii megatunelului anunta ca la inaugurare va avea loc nu o festivitate, ci un intreg festival de evenimente, spectacole, ceremonii si activitati recreative, care vor incepe la 1 iunie 2016 si se vor incheia dupa patru zile.

Investitia, care se ridica la 10 miliarde de dolari, a fost asumata de elvetieni in 1992, prin - atentie! ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro