Culmea injustitiei. Conciliatori pentru accidente auto, angajati ai firmelor de asigurare

Culmea injustitiei. Conciliatori pentru accidente auto, angajati ai firmelor de asigurare

- Theodor Ciocan - Sef department Control Claim Expert (face parte din grupul VIG si instrumenteaza toate daunele Asirom si Omniasig);- Monica Cozaciuc - Manager Departament Litigii Daune - Uniqa Asigurari;- Petrisor Gorneanu - Director Tehnic Claim Expert Expert (face parte din grupul VIG si instrumenteaza toate daunele Asirom si Omniasig);- Sorin Radu Marin - Director sucursala Omniasig Maramures;- Elvira Magdalena Mocanu - Consilier juridic Generali Romania;- Alexandra Nestorescu - Specialist investigatii reclamatii si plati - NN Pensii;- Sorin Niculescu - Specialist Evaluare Daune Auto - Allianz Tiriac;- Virginia Valentina Peia - Consilier juridic - Certinvest Pensii Societate de administrare a fondurilor de pensii facultative;- Radu Adrian - Inspector specialitate daune - Allianz Tiriac;- Radu Rusu - Manager Regrese daune si Reclamatii - Groupama Asigurari;- Daniel Sava - Inspector Specialitate Daune - City Insurance;- Savescu Daniel -Sef Serviciu Subscriere - Asito Kapital SA;- Georgel Soare - Director sucursala Bucuresti - Omniasig;- Ligia Elena Stoenescu - Director Departamentul Managementul Litigiilor - Allianz Tiriac.

acum 87 luni (7 Jun 2017)

35% dintre conciliatorii Sal-Fin ai ASF sunt incompatibili cu functia pe care o detin, aflandu-se intr-un conflict grav de interese, pentru ca sunt angajati cu forme legale ai firmelor de asigurari. Asa sustin reprezentantii Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) care au transmis consiliului ASF o solicitare de revocare a mandatului colegiului SalFin si retragerea autorizatiei de practica a conciliatorilor incompatibili.

Practic, sustin acestia, societatile de asigurari si-au trimis proprii angajati sa ocupe si functii de conciliatori (platite de catre ASF) in cadrul SAL-Fin. Aceasta structura a fost constituita la nivel declarativ, ca find o entitate care sa reprezinte o alternativa extrajudiciara pentru solutionarea litigiilor consumatorilor de produse financiare non-bancare, ASF intentionand sa ofere un instrument de solutionare alternativa a litigiilor intr-un mod independent, impartial, transparent, eficace, rapid si echitabil in scopul asigurarii unui nivel inalt de protectie a consumatorilor si a bunei functionari a pietei", mai arata presedintele ASSAI pe pagina de Facebook. Termene in defavoarea consumatorului Reprezentantii ASSAI considera ca lipsa unor termene si proceduri clare in Regulamentul Sal-Fin prin care asiguratorul sa fie obligat sa raspunda catre Sal-Fin intr-un termen rezonabil de timp, conduce la prelungirea nejustificata a solutionarii, aceasta ajungand sa fie finalizata abia in sase luni. "Astfel de termene extrem de indelungate si prietenoase cu societatile de asigurari, au rolul de a descuraja petentii in a solicita sprijinul acestei institutii. In mod deliberat, lipsa unor proceduri si termene clare de raspuns si solutionare a acestor litigii este in avantajul firmelor de asigurari si in defavoarea consumatorului", mai atentioneaza sursa citata. Lista conciliatorilor Sal-Fin incompatibili

Potrivit ASSAI, din cei 43 de conciliatori Sal-Fin, 15 sunt angajati ai firmelor de asigurari. Iata lista data publ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro