Cu ce viteza puteau circula soferii dupa Legea din 1921: "In orase si prin comune va fi egala cu trapul cailor"

Cu ce viteza puteau circula soferii dupa Legea din 1921:

Circulau si zece Rolls-Royce-uri" FOTO Masinile fabricate in vestul Romaniei: Marta, prima de pe teritorul tarii, Malaxa, cea "furata" de sovietici, si "Lastunul" visat de Ceausescu Cum a confiscat Nicolae Iorga, prim-ministru al Romaniei, Lincolnul timisorenilor in anul 1931 O masina de legenda din America - din filmele cu Clint Eastwood, Robert Redford sau Kim Basinger, pe strazile din Timisoara FOTO Un Ford Mercury Monarch fabricat in 1979 face furori pe strazile Timisoarei FOTO Bijuteriile pe patru roti care fac turul Romaniei au ajuns la Timisoara.

acum 60 luni (15 Apr 2016)

Legea se referea la regulile ce trebuie respectate pentru deplasarea in siguranta pe drumurile publice precum si la inmatricularea si controlul starii tehnice al autovehiculelor.

De asemenea, legea prevedea ca "viteza maxima cu care automobilele si celelalte vehicule cu tractiune mecanica pot circula in orase si in trecerile prin comune va fi de 12 km/ora, adica egal cu trapul cailor; Cu privire la obtinerea permisului de conducere, legea din 1921 precizeaza ca "examenul va consta dintr-o proba practica si o proba orala, din care sa rezulte ca solicitantul poseda suficiente cunostinte de conducere si cunoaste perfect legea, regulamentul si ordonantele referitoare la circulatia automobilelor, teorie elementara de mecanica etc". "Ca urmare a aderarii Romaniei la Conventia internationala pentru circulatia autovehiculelor (ratificata la 15.05.1929 conform Monitorului Oficial nr.104), incheiata la data de 24 aprilie 1926, are loc, in 1929, o prima armonizare a legislatiei rutiere romane, reflectand conceptii si realitati diferite. Drept urmare, Legea nr.213 / 22.10.1929, publicata in Monitorul Oficial nr.236, privind circulatia pe drumurile publice, continea un numar important de prevederi referitoare la interzicerea circulatiei vehiculelor care prezentau o stare tehnica necorespunzatoare din punct de vedere al sigurantei circulatiei rutiere", aflam de pe site-ul politiaromana.ro. FOTO Colectia Vlad Capotescu

Conducerea fara permis eliberat de catre autoritatile competente precum si incredintarea unui autovehicul spre a fi condus de catre o persoana care nu poseda permis, erau considerate, de asemenea, infractiuni. "La data de 10 ianuarie 1931 este publicat "Regulamentul pentru aplicarea legii circulatiei pe drumurile publice", iar la data de 31 mai 1935 este promulgata Legea pentru aderarea la Conventiile pentru unificarea semnalizarii rutiere, la regimul fiscal pentru automobile si la aranjamentul dintre autoritatile vamale", mai aflam pe politiaromana.ro.... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro