Crowdfunding: care e trecutul si viitorul lui in Romania?

Crowdfunding: care e trecutul si viitorul lui in Romania?

De multe ori opera finala era doar un compromis fata de intentia initiala a unui creator, pentru ca investitorul are propriile interese, de cele mai multe ori legate de maximizarea profitului si nu de calitatea produsului final. Pe de alta parte si creatorii, impreuna cu casele de productie, au descoperit cum pot folosi Internetul in propriul folos si au inteles ca Internetul nu este un paradis al pirateriei, ci o imensa oportunitate pentru muzica, filme, carti, jocuri si alte produse care includ drepturi de autor. Crowdfunding-ul in Romania: Idei de finantare pentru proiecte creative - editia nr.1 Pe 3 decembrie, la Connect Hub, gazda noastra Dragos Roua a moderat o discutie foarte interesanta la care au participat: - Irina Caraivan, fondatoare We-Are-Here.ro: a impartasit din experienta crearii site-ului si a vorbit despre etapele necesare unui proiect de crowdfunding romanesc, de succes. Ea a insistat pe promovarea proiectului: "Planul de promovare presupune doua etape: ceea ce faci in fiecare zi si in fiecare saptamana, dar si actiunile pe care trebuie sa le implementezi pe parcursul campaniei, la atingerea pragului de15%, la 30% si asa mai departe," - Denisa Mihai, PR&Advertising Manager AVON Romania & Bulgaria: ea este totodata si coordonatorul primei platforme AVON de crowdfunding din lume -doneazacuavon.ro, a vorbit despre modelul de business online propus de compania multi-nationala in nisa aceasta.

acum 115 luni (7 Dec 2014)

Un scurt istoric:

Pana acum cativa ani, artistii aveau o singura sansa pentru a da lovitura in industria muzicala: un contract cu o casa de discuri puternica. Aceasta casa de discuri investea bani in produsul muzical [album, videoclipuri, promovare, imagine etc.], dar cerea un procent important din veniturile viitoare aduse de muzica artistului si un anumit control asupra muzicii.

Acelasi lucru se intampla si cu scriitorii: pentru a ajunge in librarii si a deveni best-seller-uri, autorii aveau o singura solutie viabila - sa cedeze din drepturi catre o editura care, in schimbul investitiei, primea si un anumit control asupra operei. acelasi scenariu :-) Daca voiai sa faci un film si nu aveai bani trebuia sa apelezi la o casa de productie careia ii cedai din drepturile tale in schimbul investitiei si al controlului creativ.

Artistii, scriitorii, creatorii de jocuri si alti creatori riscau sa ramana in underground daca nu cedau un procent din opera lor unei entitati mari, care apoi avea dorinta [si dreptul!] sa controleze opera. De multe ori opera finala era doar un compromis fata de intentia initiala a unui creator, pentru ca investitorul are propriile interese, de cele mai multe ori legate de maximizarea profitului si nu de calitatea produsului final.

La inceput Internetul a parut un dusman al artistilor din cauza asa-numitei "piraterii": fanii puteau sa descarce gratuit si ilegal munca oamenilor de creatie [muzica, filme, carti, jocuri], iar cei care au investit talent si bani in produse nu aveau niciun castig.

Pe de alta parte si creatorii, impreuna cu casele de productie, au descoperit cum pot folosi Internetul in propriul folos si au inteles ca Internetul nu este un paradis al pirateriei, ci o imensa oportunitate pentru muzica, filme, carti, jocuri si alte produse care includ drepturi de autor. De asemenea au inteles ca modelele de afaceri care functionau in offline [vanzarea si inchirierea CD/DVD... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro