Cronici extatice in presa engleza de top dupa reprezentatiile cu "Oedipe"-ul enescian de la Covent Garden din Londra

Cronici extatice in presa engleza de top dupa reprezentatiile cu

"Cei care deplang moda actuala a productiilor de soc si de groaza se vor bucura de plecarea timpurie, de la inceputul anului viitor a directorului Royal Opera, Kasper Holten. "Expresia artistica muzicala este eclectica: probabil cea mai buna caracterizare ar fi "romantism post-wagnerian", cu toate ca dorinta lui Enescu de a reprezenta muzical un "flux unic de idei" il apropie mai mult de estetica impresionista a lui Debussy.

acum 93 luni (25 May 2016)

"Cei care deplang moda actuala a productiilor de soc si de groaza se vor bucura de plecarea timpurie, de la inceputul anului viitor a directorului Royal Opera, Kasper Holten. Exista insa mai multe lucruri pentru care trebuie sa ii multumim - cel mai notabil fiind angajamentul sau de a pune in scena cele mai cunoscute piese din repertoriul teatral al secolului al XX-lea, neglijat pe nedrept pana acum. acum este "Oedip" al lui George Enescu, in aceeasi tonalitate, o versiune integrala in patru acte a mitului lui Oedip pe un text in limba franceza, piesa compusa intermitent intre 1910 si 1931 in timp ce compozitorul, violonistul si dirijorul de origine romana era stabilit la Paris", scrie The Telegraph, in editia de marti, potrivit News.ro.

"Expresia artistica muzicala este eclectica: probabil cea mai buna caracterizare ar fi "romantism post-wagnerian", cu toate ca dorinta lui Enescu de a reprezenta muzical un "flux unic de idei" il apropie mai mult de estetica impresionista a lui Debussy. In acest amestec bogat de tonuri se disting semne ale influentelor simfoniilor lui Mahler, ale poemelor simfonice ale lui Strauss ", dar si ale folclorului muzical romanesc", este cronica semnata de Rupert Christiansen.

"Opera de capatai a lui George Enescu nu se aseamana cu nimic altceva, conceputa ca un thriller modern si transmitand fiori electrici prin tonurile salbatice ale corului", scrie The Times.

"Oedip nu este doar capodopera lui Enescu, dar este si cea mai completa versiune a mitului lui Oedip din istoria teatrala.

Opera Regala Covent Garden a avut, in 23 mai, premiera spectacolului "Oedip", produs in anul 2011 pentru Theatre de la Monnaie din Bruxelles, in conceptia dramatica a regizorilor Alex Olle si Valentina Carrasco. Montarea il are in rolul principal pe starul danez Johan Reuter, care a urcat pe scena alaturi de John Tomlinson, Sarah Connolly si Sophie Bevan.

In program mai figurea... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro