Croatia va construi un pod de 420 milioane de euro, care sa uneasca sudul tarii si orasul Dubrovnik de partea continentala
"Constructia podului de la Peljesac, ale carei costuri vor fi acoperite in proportie de 85% din finantarea europeana, va imbunatati in mod semnificativ viata de zi cu zi a croatilor, prin reducerea timpului de calatorie necesar pentru a parcurge distanta dintre Dubrovnik si Split", au informat oficialii europeni, precizand ca aceasta conexiune directa va aduce beneficii importante turismului si comertului si va consolida coeziunea teritoriala a regiunii Dalmatia de sud cu a restului tarii.
Noul pod va conecta tinutul Dubrovnik-Neretva de restul tarii, permitand traversarea golfului Mali Ston din Marea Adriatica.
Un studiu de fezabilitate a fost elaborat de Croatia, pentru a analiza posibilele alternative de a conecta cele doua parti ale tarii. Studiul a aratat ca optiunea cea mai favorabila ar fi constructia unui pod, aceasta optiune obtinand punctajul cel mai mare in analiza multi-criteriala (inclusiv din punct de vedere al sigurantei, impactului asupra traficului, protectiei mediului) si de costuri, comparativ cu celelalte optiuni, si anume: un coridor de autostrada, o conexiune cu feribotul sau constructia de tuneluri. "Constructia podului de la Peljesac, ale carei costuri vor fi acoperite in proportie de 85% din finantarea europeana, va imbunatati in mod semnificativ viata de zi cu zi a croatilor, prin reducerea timpului de calatorie necesar pentru a parcurge distanta dintre Dubrovnik si Split", au informat oficialii europeni, precizand ca aceasta conexiune directa va aduce beneficii importante turismului si comertului si va consolida coeziunea teritoriala a regiunii Dalmatia de sud cu a restului tarii. Podul de la Peljesac va avea o inaltime de 55 m si o lungime de 2,4 km, cu patru benzi de circulatie. UE va finanta, de asemenea, infrastructura conexa, cum ar fi constructia de drumuri de acces, inclusiv tuneluri, poduri si viaducte, constructia unei centuri ocolitoare de 8 km lungime in vecinatatea orasului Ston, precum si lucrari de modernizare a drumului D414, existent deja. Stiu cat de mult este dorit acest pod de catre poporul croat si sunt bucuroasa ca UE, prin fondurile sale, poate participa la acest nou capitol din istoria tarii", a declarat Comisarul pentru politica regionala, Corina Cretu. Inainte adoptarii sale de Comisie, proiectul a fost evaluat de experti independenti, in cadrul Asistentei Comune pentru Sprijinirea Proiectelor din Regiuni Europene / Joint Assistance to Support Projects in European Regions (JASPERS), din punct... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro