Creierul nefolosit rugineste. Sase reguli care mentin mintea limpede

Creierul nefolosit rugineste. Sase reguli care mentin mintea limpede

1.Exercitiile fizice regulate reduc riscul de a dezvolta boli neurodegenerative de tipul Alzheimer. De asemenea, reduce riscul de a dezvolta placi de proteine anormale la nivelul celulelor nervoase, asociate cu maladia Alzheimer.

acum 44 luni (21 Feb 2018)

1.Exercitiile fizice regulate reduc riscul de a dezvolta boli neurodegenerative de tipul Alzheimer. Sportul imbunatateste circulatia sangelui si memoria, stimuleaza acele schimbari la nivelul chimiei creierului care sporesc capacitatea de a invata, buna dispozitie si gandirea. Pe masura ce imbatranim, creste si riscul expunerii la stres oxidativ - asemanator unei biciclete ruginite sau a unui mar mancat pe jumatate - care distruge celulele nervoase.

3.Controlul factorilor de risc. Hipertensiunea, diabetul, obezitatea, depresia, traumatismele craniene, nivelul ridicat al colesterolului si fumatul cresc riscul de dementa. Prin urmare, este necesar sa ne facem controale medicale regulate si sa luam medicamentele prescrise. Odihna ne energizeaza, ne imbunatateste starea de spirit si sistemul imunitar. De asemenea, reduce riscul de a dezvolta placi de proteine anormale la nivelul celulelor nervoase, asociate cu maladia Alzheimer. Practicarea meditatiei si managementul stresului pot incetini deteriorarea adusa de varsta sanatatii creierului. Exercitiile mintale pastreaza creierul sanatos si activ asa cum exercitiile fizice ne mentin muschii in forma. Utilizarea sistematica a creierului stimuleaza si formarea de noi celule nervoase, astfel ca aceea care tin la sanatatea creierului lor nu au decat sa-l foloseasca. Petrecand timp cu ceilalti, dialogand, pastrand legatura cu familia si prietenii ne protejam creierul. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro