"Copilul, in Romania secolului XXI, este si va ramane o victima". Solutia Fundatiei "Parinti din Romania", dupa ce o invatatoare a umilit un copil

Daca exemplul adultului cu care copilul isi petrece intre 4 si 8 ore pe zi este unul de incapacitate de a-si regla propriile emotii atunci acest comportament poate fi modelat de catre copil), o dificultati de concentrare (copilul, pur si simplu, datorita nivelului ridicat de hormoni de stres care se elibereaza in astfel de situatii de abuz emotional nu reuseste sa isi indrepte focusul inspre rezolvarea de probleme, inspre achizitionarea de cunostinte existand astfel riscul care el sa greseasca si, astfel, sa se continue abuzul emotional formandu-se un cerc vicios intre comportamentul adultului si reactiile emotionale si fiziologice ale copilului), o hipervigilenta (copilul este foarte atent la tot ce se intampla in mediu crezand constant ca exista riscul ca ceva rau sa i se intample si se sperie frecvent de tot felul de stimuli din mediu care nu au un potential periculos), o reactii somatice (copilul poate acuza dureri de burta, dureri de cap, stari de voma care de multe ori sunt interpretate de catre parinte ca motive pe care le foloseste pentru a nu merge la scoala, ori ele sunt reactii naturale ale organismului in situatii de pericol si incapacitate de auto-regalre emotionala). Carte de vizita "Misiunea Fundatiei Parinti din Romania este aceea de a coagula si cataliza interesele tuturor parintilor din Romania, interese legate de o viata mai buna pentru copiii si familiile lor.Astfel, fundatia va functiona ca suport pentru reprezentarea acestor interese si va tine cont de specificul zonal al manifestarii lor si al solutiilor propuse.

acum 71 luni (5 Apr 2015)

"Constatam cu regret ca anumite comportamente specifice de abuz emotional prezentate de catre mass-media in aceste zile, intamplate la Cluj nu sunt nici singulare si nici nu reprezinta o exceptie sau o raritate. Asociatia face o invitatie publica: parintilor din Romania, Ministerului Educatiei, specialistilor din educatie, psihologilor, psihiatrilor, psihopedagogilor, autoritatilor publice locale si nationale, precum si organizatiilor non guvernamentale nationale si internationale care au ca domeniu de activitate copilul, "sa initiem un proces amplu de consultare si initiativa legislativa care sa nu mai permita abuzul si violenta asupra copilului. Solicitam parintior, cadrelor didactice, directorilor de scoli si gradinte, inspectorilor sa sesizeze faptele de abuz si violenta asupra copiilor, pentru a incepe un demers real, "in interesul superior al copilului" care sa-i ofere: siguranta, respect si un mediu propice de dezvoltare psiho-emotionala si intelectuala armonioasa". 49 - Protectia copiilor si a tinerilor (1) Copiii si tinerii se bucura de un regim special de protectie si de asistenta in realizarea drepturilor lor, Constitutia Romaniei si Art. Nici un copil nu va fi supus unei imixtiuni arbitrare sau ilegale in viata sa privata, in familia sa, in domiciliul sau ori in corespondenta sa, precum si nici unui fel de atac ilegal la onoarea si reputatia sa. Copilul are dreptul la protectia garantata de lege impotriva unor astfel de imixtiuni sau atacuri, Conventiei Natiunilor Unite privind Drepturile Copilului din 1989, ratificata de Romania prin Legea nr. Conform prevederilor Conventiei, copilul trebuie tratat cu respect, iar statul este obligat sa ii asigure cele mai bune conditii de dezvoltare, sa respecte drepturile copilului si normele de protectie a copilului. In spiritul Conventiei Natiunilor Unite privind Drepturile Copilului si al Legii 272/2004 privind protectia copilului si activitatea de a promova drepturile copilului, unul din principiile fundamentale c... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro