Contre in scandalul "Bagati site-ul de cultura in duba 2". Intre "nu e rostul jandarmilor sa faca critica de teatru" si "actorii au profitat in mod marsav"

Contre in scandalul

"Una este sa folosesti limbajul intr-o sala de spectacol, unde este prevazut de obicei pe afis ca este folosit un limbaj vulgar sau ca persoane de o anumita varsta este bine sa nu participe, si alta e ca acest lucru sa se intample intr-un spatiu public, in care lumea se duce sa se plimbe, sa se recreeze", a adaugat Cojocariu. "Ridicolul situatiei, ineditul ei (realizatorii spectacolului l-au jucat de zeci de ori in diferite spatii publice din Romania, fara nici un incident!), grotescul surparealist al scenetei produsa de jandarmi in Piata Unirii - toate astea acopera de rusine un oras inca mirat de esecul din competitia pentru titlul de Capitala Culturala", ne-a spus Ciobotari. Potrivit Oltitei Cintec, spectacolul este o comedie realizata de Ovidiu Mihaita, care abordeaza probleme ale societatii romanesti actuale (pensiile mici, criza din sistemul de sanatate, problemele din educatie etc.) ironizand, printre altele, citeva metehne ale personajului "Jandarmul", ca de pilda scrierea amenzilor cu greseli de ortografie, jucatul pe smartphone in timpul programului, dificultatile de exprimare etc.

acum 46 luni (10 Oct 2016)

Actorii unei trupe din Timisoara au fost legitimati de jandarmi dupa spectacol jucat in aer liber, in seara zilei de duminica, 9 octombrie, in centrul orasului Iasi. Membrii trupei "Aualeu" au fost chestionati de oamenii legii la scurt timp dupa ce au interpretat o piesa de teatru a carei scenariu se refera la un conflict intre manifestanti si Jandarmerie.

Motivul invocat de jandarmi pentru interventia filmata si distruibuita masiv pe retelele sociale a fost ca artistii au avut mai multe replici cu caracter trivial si astfel au deranjat ordinea si linistea publica.

Actorii timisoreni au venit la Iasi cu ocazia Festivalului International de Teatru pentru Publicul Tanar Iasi (FITPT) si au interpretat in Piata Unirii din Capitala Moldovei spectacolul "Huooooo!!!". Potrivit Inspectoratului Judetean de Jandarmi Iasi, in timpul spectacolului jucat in aer liber, mai multe persoane din aflate in Piata Unirii au reclamat ca se folosesc cuvinte vulgare. Polemica a atins cote maxime in momentul in care unul dintre artisti i-a spus jandarmului care voia sa il legitimeze ca-i da "datele de identificare" ale personajului pe care l-a interpretat, pentru ca el a fost cel care a injurat. De asemenea, actrita care a jucat in piesa s-a adresat jandarmului: "Te scuip in fata, ba!", fara ca acesta sa reactioneze in vreun fel. In cele din urma, membrii trupei de teatru au postat imaginile pe Facebook, starnit multiple reactii, cele mai multe vehemente impotriva Jandarmeriei.

Reactia Jandarmeriei

Potrivit reprezentantilor Inspectoratului Judetean de Jandarmi Iasi, nici membrii trupei de teatru din Timisoara, dar nici organizatorul - Teatrul Luceafarul din Iasi, n-au primit vreo sanctiune in urma evenimentului de duminica. Oamenii legii spun ca au decis doar sa-i avertizeze verbal pe artisti si sustin ca nu au gresit deloc in interventia lor.

"Echipajul de jandarmi care se afla in zona a fost sesizat de c... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro